У Києві активно готують заміну старої аварійної підстанції, що обслуговує п’ять тролейбусних маршрутів. У ситуації з частими перебоями в роботі електротранспорту, викликаними ворожими атаками, надійне електропостачання стає критично важливим для стабільності роботи маршрутів. Однак для реалізації цих планів знадобляться значні фінансові вливання: вартість нового обладнання становить понад 131 млн грн.
Інформація про це розміщена в умовах тендеру на електронній платформі Prozorro. КП “Київпастранс” оголосило про закупівлю модульної комплектної тягової підстанції, яка забезпечить електропостачання тролейбусних ліній. Як зазначає Офіційний портал Києва, мова йде про п’ять маршрутів, які в даний час отримують електроенергію від підстанції, що знаходиться в аварійному стані та експлуатується з 1962 року. В підприємстві пояснюють, що старе електрообладнання повністю вичерпало свій ресурс, а сама будівля підстанції має аварійний статус.
Очікувана вартість нової модульної підстанції складає 131,5 млн грн, а її встановлення планується до кінця 2026 року. З 2022 року в Києві вже розпочали впровадження подібних рішень: наразі три аналогічні об’єкти живлять електротранспорт у місті.
Згідно з технічними даними, нову тягову підстанцію збудують з двох модулів, кожен із яких буде оснащено сухим трансформатором потужністю 1600 кВА та випрямлячем на 2000 ампер. Загальна схема передбачає централізовану систему з шістьма позитивними та шістьма зворотними фідерами постійного струму. На вході – живлення мережі 10 кВ через двосекційні шини та автоматичне резервне перемикання у разі аварій.
Обладнання також включатиме системи телемеханіки, автоматизоване робоче місце чергового, освітлення з аварійним живленням, охоронну сигналізацію, вентиляцію, кондиціювання та опалення. Монтаж усіх цих елементів буде виконано в умовах заводу. Підстанція спроєктована так, щоб працювати без постійного персоналу, тобто її можна контролювати дистанційно, а більшість процесів відбувається автоматично. У разі несправностей або аварійних ситуацій система може передавати сигнали тривоги, перемикати живлення на резервні лінії тощо, без необхідності втручання людини на місці.
Уся продукція повинна бути новою та відповідати чинним українським та європейським стандартам якості, охорони праці, екологічних норм та пожежної безпеки. За конструкцією модульна тягова підстанція є компактним електроустановленням, яке перетворює енергію з мережі на струм необхідних параметрів для живлення контактної мережі. Вона займає менше місця, швидше монтується і, за необхідності, може бути легко масштабована, що робить такі підстанції зручними для міського електротранспорту.
Київ закуповує запчастини для електротранспорту, але акцент роблять на автобусах
Нагадаємо, нещодавно КП “Київпастранс” виділило понад 31 млн грн на запчастини для трамваїв і тролейбусів. Чотири оголошені тендери мають покращити комфортність поїздок електротранспорту, усунувши проблеми зі старими деталями та холодними салонами.
Також, ми повідомляли, що через стабілізаційні та аварійні відключення у Києві все частіше зупиняється фунікулер, виникають затримки або скасування рейсів трамваїв і тролейбусів. В умовах таких труднощів місту потрібно підготуватися до складного зимового періоду, щоб уникнути транспортного колапсу. План у “Київпастранс” на випадок надзвичайних ситуацій вже є, і він передбачає використання автобусів для вирішення проблем.
