КП “Київський метрополітен” до кінця літа планує оновити зовнішній вигляд вагонів “похилого віку”. Для цього днями було оголошено тендер на закупівлю комплектів компонентів для відновлення покриття кузовів вагонів серії 81-7080 (81-7081). Очікувана вартість наборів для фарбування та невеличкого ремонту становить 888,8 тис грн.
Про проведення тендеру столична підземка оголосила у електронній системі Prozzoro. Пропозиції можна подавати по 26 травня, наступного дня заплановано проведення аукціону. Цікаво, що метрополітен планує оновити вагони вручну, але то вже не клопіт підрядника, від якого чекають лише матеріали.
Переможець тендеру має поставити шість комплектів фарбувальних матеріалів, кожен з яких розрахований на фарбування п’яти вагонів. До його складу входять ґрунтівка (180 л), чотири види алкідної емалі різних кольорів (загалом 227,5 л), дві види шпаклівки (125 кг) та розріджувач (40 л). У тендерній документації прямо зазначено, що спосіб нанесення фарбових матеріалів – пензлем.
“Ручна творчість” застосовується там, де важлива точність або доступ до вузьких чи складних зон. Пензель дає змогу контролювати товщину шару та витрату фарби, а також зменшити розбризкування, що зручно в умовах ремонтного цеху, де аерозольне фарбування може бути небажаним або небезпечним. Але тендер проводиться виключно на постачання матеріалів: самі роботи з фарбування, ймовірно, виконуватимуть працівники підприємства.
Загалом оновлення лакофарбового покриття – це не лише про зовнішній вигляд вагонів, хоча, звісно, свіжий вигляд формує у пасажирів відчуття доглянутості та безпеки, що важливо для одного з головних видів громадського транспорту столиці. Але фарбування виконує і практичну функцію, адже захищає металеві кузови вагонів від іржі, вологи та механічних ушкоджень. Особливо це актуально для вагонів, які вже десятиліттями перебувають в експлуатації — як серія 81-7080. Профілактичне фарбування продовжує їхній строк служби й дозволяє відтермінувати повномасштабну заміну.
У підземці шукають професійних планувальників, та хочуть витратити третину мільярда гривень на перенесення лінії ЛЕП
Нагадаємо, днями Інформатор писав про те, що КП “Київський метрополітен” шукає того, хто б розробив йому план розвитку на наступні три роки. Відповідний тендер оголошений на платформі публічних закупівель ProZorro, а переможцеві виплатять за його роботу 300 тис грн. Часу ж на виконання залишиться не так і багато – до 15 липня 2025-го.
Крім того, ми розповідали, що КП “Київський метрополітен” витратить додаткові понад 324 млн грн для продовження будівництва метро на Виноградар. Це обумовлено необхідністю перенесення високовольтних ліній електропередач на ділянці будівництва нової станції метро “Проспект Правди”, що входить до складу будівництва дільниці Сирецько-Печерської лінії метрополітену. Перенесення ЛЕП є необхідною умовою для продовження будівельних робіт.