Київське метро ремонтує спецтехніку на понад 21 млн грн: навіщо оновлюють старі дрезини

КП “Київський метрополітен” оголосив тендер на капітальний ремонт трьох одиниць моторно-рейкового транспорту – однієї дрезини типу ДМ та двох автодрезин типу АГМу. Це не вагони, що возять пасажирів, а спеціалізована техніка, яка використовується для обслуговування підземної інфраструктури – перевезення матеріалів, інструментів та ремонтних бригад у тунелях. Без неї не може бути жодних робіт із рельсами, стрілками, сигналізацією чи евакуаційними перевірками.

Про проведення тендеру з ремонту моторно-рейкового транспорту Київський метрополітен оголосив у електронній системі публічних закупівель Prozorro ще наприкінці квітня. Пропозиції приймаються до 10 травня, аукціон призначено на 12 травня. Вартість ремонту становить понад 21,8 млн грн, і за ці кошти метро фактично проводить глибоку “реанімацію” машин, які працюють ще з радянських часів, і конструкція яких передбачає не просто рух, а ще й буксирування вантажів вагою до 120 тонн при маневрах у тунелях.

У технічній специфікації зазначено понад 60 видів робіт. Дрезини розберуть до рами, яку ремонтуватимуть з посиленням зварних швів, заміною настилу платформи, відновленням корозійного захисту. Встановлять нову електрику, фари, поїзну сигналізацію, оновлять панелі керування, гальмівну систему, підвіску, трансмісію, редуктори, коробку передач, і навіть обшивку салону та вентиляцію в кабіні машиніста. 

Цікаво, що нова система запуску двигунів передбачає кнопковий старт замість старих замків запалювання. Також замінять пожежогасіння на систему типу “Спрут”, а пальне тепер зберігатиметься у нержавіючих баках з мірною лінійкою.

Ремонт проходитиме на території виконавця, підземка не платитиме за доставку – підрядник має виготовити необхідні пристосування для транспортування техніки. Контроль за якістю буде триступеневим, із виїздом інспекторів на всі етапи: після відновлення ходової частини, електросистем і загального складання. Замовник залишає за собою право розірвати договір у разі затримок або невідповідності.

Після ремонту дрезини мають прослужити щонайменше ще 12 місяців під гарантією, хоча в реальності подібна техніка експлуатується значно довше. Ці машини не бачили серйозного оновлення десятиліттями, а в умовах воєнного стану, коли підземка виконує функцію цілодобового укриття, кожен метр інфраструктури має працювати бездоганно. А для цього потрібна техніка, яка доїде до пошкодження й повернеться з нього без збоїв.

А ось для пасажирів ці машини непомітні – вони не виїжджають на перони, не з’являються в новинах, не мають розкладу. Але саме вони першими заходять у тунелі після обстрілів, привозять працівників на заміну контактної рейки чи сигналізації, витягують вагони при аваріях, готують тунелі до запуску. І їхня технічна справність є гарантією того, що метро Києва не зупиниться.

У підземці шукають професійних планувальників, та хочуть витратити третину мільярда гривень на перенесення лінії ЛЕП

Нагадаємо, днями Інформатор писав про те, що КП “Київський метрополітен” шукає того, хто б розробив йому план розвитку на наступні три роки. Відповідний тендер оголошений на платформі публічних закупівель ProZorro, а переможцеві виплатять за його роботу 300 тис грн. Часу ж на виконання залишиться не так і багато – до 15 липня 2025-го.

Крім того, ми розповідали, що КП “Київський метрополітен” витратить додаткові понад 324 млн грн для продовження будівництва метро на Виноградар. Це обумовлено необхідністю перенесення високовольтних ліній електропередач на ділянці будівництва нової станції метро “Проспект Правди”, що входить до складу будівництва дільниці Сирецько-Печерської лінії метрополітену. Перенесення ЛЕП є необхідною умовою для продовження будівельних робіт.

Джерело