Швидкість пересування в місті зросла у вартості – поліція Києва посилила контролюючі заходи щодо дотримання встановлених меж швидкості. Цієї весни у Києві стало майже вчетверо менше ділянок, де дозволена швидкість руху автомобілів до 80 км/год. Тепер патрульні фіксують перевищення швидкості на найбільш проблемних і небезпечних маршрутах.
Про збільшення контролю за дотриманням дозволеної швидкості повідомила Патрульна поліція Києва у своєму офіційному Telegram-каналі. На столичних автодорогах працюють патрулі з приладами TruCam, які фіксують перевищення швидкості у місцях, де найчастіше трапляються серйозні аварії. Інспектори наголошують, що вони контролюють не “безпечну”, а установлену правилами швидкість.
За перевищення швидкості на 20 км/год штраф становить 340 грн, а на 50 км/год — 1700 грн. Радари були встановлені на таких ділянках:
- проспект Миколи Бажана;
- проспект Берестейський;
- Набережне шосе;
- проспект Броварський;
- проспект Академіка Палладіна;
- Столичне шосе;
- Кільцева дорога (від проспекту Берестейського до площі Одеської); вулиця Академіка Заболотного;
- вулиця Борщагівська;
- проспект Соборності;
- Новоірпінська траса;
- Гостомельське шосе;
- бульвар Лесі Українки.
Поліція нагадує: навіть якщо швидкість не перевищена, це не гарантує безпечності руху. Безпечна швидкість — це така, яка дозволяє водієві повністю контролювати автомобіль в конкретних умовах. Вона залежить від погоди, стану дороги, трафіку та видимого простору. Якщо вибрати занадто високу швидкість, навіть у межах дозволеного, водій може не встигнути зреагувати на зміни в дорожній ситуації, уникнувши зіткнення або вчасно зупинившись перед перешкодою. Це є критично важливим як для нього, так і для пішоходів, велосипедистів та інших учасників руху.
Нещодавні приклади ігнорування правил підтверджують дані Патрульної поліції Києва. У центрі столиці патрульні зупинили автомобіль Bentley, що рухався зі швидкістю 198 км/год. Водій отримав штраф за перевищення на більш ніж 50 км/год — 1700 грн та попередження про необхідність дотримання правил. Інший випадок стався у Святошинському районі, де Audi пересувалася зі швидкістю 148 км/год — водій був притягнутий до відповідальності зі штрафом у 1700 грн.
Цього року в Києві також зменшено кількість ділянок, де дозволено сезонно рухатися до 80 км/год. Із запланованих сімнадцяти залишилося лише чотири ділянки через високу аварійність і тяжкі наслідки у 2024 році. З 1 квітня до 1 листопада підвищену швидкість дозволено лише на таких відрізках: Набережне шосе (від Поштової площі до Наддніпрянського шосе), проспект Романа Шухевича (від Північного мосту до вулиці Оноре де Бальзака), проспект Степана Бандери (від вулиці Йорданської до Північного мосту) та вулиця Набережно-Рибальська — тільки в сторону Гаванського мосту.
Звернення активістів до Ткаченка про пониження швидкості та рішення міської влади
Нагадаємо, у березні 2025 року Інформатор повідомляв про те, що у Києві сім громадських організацій об’єднали свої зусилля, щоб не допустити сезонного підвищення швидкості на певних ділянках вулиць міста. Вони звернулися за підтримкою до голови КМВА Тимура Ткаченка, просячи провести робочу нараду з Департаментом транспорту КМДА, Управлінням патрульної поліції столиці та скасувати підвищення швидкості.
Також стало відомо, що у 2025 році у Києві переглянули перелік ділянок, де дозволена швидкість руху до 80 км/год. Кияни, які активно підтримували петицію проти сезонного підвищення швидкості, частково задоволені результатами. Хоча не всі небезпечні ділянки були “скасовані”, їх загальна кількість знизилася з 17 до 4.