Київський метрополітен відкрив осіннє полювання за кадрами

Осіння пора в київському метро розпочалася не тільки з черг на станціях, але й з кадрових змін. Проблема нестачі кадрів, яка навесні становила близько 20%, досі не вирішена. Наразі підприємство намагається залатати прогалини, запрошуючи на ярмарок вакансій та відкриваючи набір на курси машиністів.

Київський метрополітен знову шукає нових працівників. На початок вересня підземка відчиняє свої двері для десятків фахівців — від вантажників і прибиральників до інженерів, економістів і електромеханіків. Найбільше не вистачає саме робітничих спеціальностей: слюсарів з ремонту рухомого складу, слюсарів-електриків та електромонтерів.

За даними опублікованих вакансій, найбільш затребувані пропозиції мають наступні умови щодо зарплати:

  • Слюсар з ремонту рухомого складу – від 12 до 15,5 тис. грн в залежності від розряду, плюс надбавки за вислугу років (+7%).
  • Слюсар-електрик з ремонту електроустаткування – 13-16 тис. грн, також із доплатами за стаж.
  • Електромонтер – від 14 до 18 тис. грн, із доплатами 12-24% за шкідливі умови.
  • Електромеханік – від 22,6 тис. грн, плюс надбавки: +12% за шкідливість та +7% за стаж.
  • Інженер (наприклад, провідний інженер-конструктор) – від 26,8 тис. грн, з можливістю доплат за досвід і вислугу.

Значно вищу зарплату пропонують машиністам, набір на підготовку яких вже стартував — курси розпочнуться 6 жовтня 2025 року і триватимуть майже пів року. Навчання безкоштовне, учасники отримуватимуть щомісячну стипендію у розмірі 9 тис. грн. Теоретичне навчання супроводжується практикою в електродепо та на лініях, а після успішного складання іспитів випускники отримають роботу із зарплатою від 34 тис. грн.

Окрім зарплат, у метро обіцяють і соціальний пакет. Він включає оплачувану щорічну відпустку, лікарняні, нарахування за стаж та працю в шкідливих умовах. Також працівникам гарантують офіційне працевлаштування, стабільний графік, а для частини спеціалістів – медичне обслуговування на підприємстві. Саме ці гарантії, на думку керівництва, мають стати додатковим стимулом для потенційних кандидатів.

Для залучення нових фахівців, 10 та 11 вересня у вестибюлі станції “Позняки” буде проводитися ярмарок вакансій. Тут можна буде дізнатися деталі працевлаштування, умови праці та соціальні гарантії. За словами організаторів, консультанти допоможуть також тим, хто хоче пройти навчання на машиніста.

Проте, у коментарях під публікаціями про вакансії користувачі соцмереж зауважують: не вистачає не інформаційних зустрічей, а реальних стимулів. “Якби метро пропонувало бронювання від мобілізації, люди охочіше б працювали”, – зазначає один з киян. Інші коментують: “Слюсар за 13–15 тисяч у Києві навряд чи затримається. За таку роботу варто платити вдвічі більше.” Багато говорять і про складність графіків: “Нічні зміни для монтерів та шкідливі умови роботи не компенсуються надбавками у кілька тисяч.”

Ситуація з працівниками залишається складною вже тривалий час. Ще навесні ми повідомляли, що метро пропонує вакансії для понад 40 спеціальностей. Зарплати коливалися від 12 до 21 тисячі гривень для робітників і до 26–27 тисяч для інженерів, проте це не дозволило заповнити кадрові прогалини. Отже, зараз Київський метрополітен знову намагається знайти фахівців, без яких робота підземки неможлива.

Як вирішують проблеми маршрутники, чи дозволять сідати за кермо автобусів з 18 років

Нагадаємо, у листопаді 2024 року Інформатор повідомляв про те, що у Києві та області з’явилося безліч оголошень про роботу водіями маршруток. Багато роботодавців пропонують проживання у гуртожитках, харчування та якісний транспорт. А деякі підкреслюють, що їхні водії мають бронювання від мобілізації. Це може свідчити про те, що неформальна домовленість між ТЦК та автотранспортними підприємствами про відсутність інтересу до водіїв закінчилася — тепер співробітники Центрів комплектування можуть мобілізувати навіть водіїв громадського транспорту.

Також у травні 2024 року ми повідомляли, що в Україні розпочалася дискусія про можливість залучення до професії водіїв громадського транспорту осіб з 18 років. Це питання є актуальним для Києва та інших міст — адже через мобілізацію та відсутність бронювання у столиці відчувається великий брак водіїв автобусів і тролейбусів. На даний момент за кермо можна сідати лише з 21 року.