Замість дорогої імпортної продукції – українська, доступна, але у звітах все ще фігурує “дорого і красиво”. Завершення ремонту на Сирецько-Печерській лінії столичного метрополітену призвело до відкриття кримінальної справи: замість обіцяного модерного обладнання, метрополітен виявився жертвою підміни з істотними фінансовими втратами. Підряднику тепер загрожує до 12 років позбавлення волі за фальсифікацію документів та зловживання посадовими обов’язками.
Прокурори Солом’янської окружної прокуратури висунули підозру керівнику підрядної компанії, що проводила ремонт кабельних ліній електропостачання на Сирецько-Печерській лінії метро. У 2024 році він уклав угоду з КП “Київський метрополітен” про прокладання понад одного кілометра високовольтного кабелю. Загальна вартість проекту становила більше 7 млн грн, повідомили в прокуратурі.
Виявилось, що підрядник значно збагачувався на цьому контракті, фактично викравши у метрополітена мільйони. Замість узгодженого за контрактом обладнання, що повинно було бути імпортоване, він проклав український кабель за значно нижчою ціною. У документації, звичайно, вказувалось імпортне обладнання з іншим кошторисом. Як наслідок, афера завдала підземці збитків у розмірі понад 2,7 млн грн, що становить приблизно 40% від загальної вартості проекту. При необхідності його заміни місто може зазнати додаткових витрат, що можуть перевершити початкову переплату.
Правоохоронці з’ясували, що директор компанії свідомо подавав фальшиві звіти з метою привласнення бюджетних коштів. Відкрито кримінальне провадження за ч. 5 ст. 191 КК України – заволодіння майном в особливо великих розмірах в умовах воєнного стану. Санкція статті передбачає до 12 років позбавлення волі з конфіскацією майна та забороною обіймати певні посади.
Проблеми метро: варшавські “гуманітарні” вагони непридатні для Києва
Нагадаємо, що нещодавно повідомлялося про те, що київський метрополітен і КП “Київпастранс” не надто раціонально використовують транспорт, який був переданий на гуманітарну допомогу українській столиці європейськими партнерами. Так, з 60 вагонів метро, доставлених до Києва з Варшави, на лініях курсують лише 20. А з 132 автобусів в маршрутах працюють хіба 60 одиниць.
Також стало відомо, що 16 липня 2025 року сталися перебої у роботі підземки, зокрема, на наземній частині “червоної” лінії. Декілька станцій, зокрема “Лісова” та “Чернігівська”, були закриті через сильну пожежу, що спалахнула біля кінцевої станції вздовж Броварського проспекту.
