Літак Ан-124-100 Руслан, який наробив багато шуму 11 липня в Києві – в прямому та переносному сенсі, тепер знаходиться в Німеччині. Після проведення тестових польотів він має приєднатися до комерційного флоту компанії Antonov Airlines (Авіалінії Антонова), що наразі базується в аеропорту Лейпцига. Евакуаційний рейс із Києва пройшов успішно.
Про це 11 липня повідомив інспектор з льотної придатності Державної авіаційної служби Федір Грищук. Він поділився відео руління “Руслана” після приземлення в Лейпцигу та кількома фотографіями літака Ан-124, що стоїть у німецькому аеропорту. На зображеннях видно, що ніс літака прикрашає девіз, який нагадує світові про війну в Україні: Be brave like Irpin – “Будь хоробрим, як Ірпінь”.
“Літак Ан-124-100 UR-82073 вже у Лейпцигу. Хоча попереду важкий шлях сертифікаційних випробувань, все ж можна сподіватися на його повернення в небо України з новими двигунами, новою авіонікою та з розширеними умовами експлуатації!”, – зазначив авіаексперт.
Україна дивом не втратила Ан-124 під час останнього обстрілу
Імовірно, під час битви 2022 року за Гостомель – базовий аеропорт Antonov Airlines – літак уникнув пошкоджень, оскільки в той час перебував на технічному обслуговуванні. Це міг бути Святошин, чи Жуляни, чи Бориспіль – точних даних немає. Так чи інакше, під час російських атак борт, на щастя, не постраждав.
Переліт за замовчуванням демонструє, що з транспортником “Антонова” все в порядку. Адже, судячи з допису Грищука, який він залишив під відео з Ан-124, безпечним перебування борту у Києві не назвеш. Він міг бути вражений під час останнього обстрілу.
“Це неймовірно. Останнього разу ракета прилетіла близько. Але антонівці незламні! Незважаючи на все, літак в безпеці”, – йдеться у повідомленні.
Можливо, цей обстріл вплинув на рішення авіакомпанії терміново перекинути “Руслан” до Лейпцигу. Про це можна лише припускати – керівництво Антонов поки що нічого не коментувало.
Переліт “Руслана” не став таємницею
ЗМІ повідомляли, що після вторгнення окупантів до Гостомелю авіакомпанія перенесла свою базу до Лейпцига, де наразі розташовані п’ять активних Ан-124. Ймовірно, борт UR-82073 стане шостим. У Лейпцигу українські транспортні літаки продовжують виконувати як військові, так і комерційні місії, перевозячи важкі вантажі по всьому світу.
Навіть якби Грищук не написав свій допис, пункт призначення “Руслана” все ж стало відомо в соцмережах. У XXI столітті неможливо приховати інформацію – маршрут перельоту Ан-124 зафіксував сервіс Flightradar. А пасажири одного з рейсів, що вилітав 11 липня з Лейпцигу, сфотографували український борт на стоянці в аеропорту та поділилися цим у коментарях. Також було зазначено, що цей “Руслан” є наймолодшим літаком Antonov Airlines.
“Це надзвичайна новина для “Авіаліній Антонова”. Цей літак залишився там, оскільки проходив капітальний ремонт на другому аеропорту “Антонова” під час російського вторгнення. Неймовірна робота персоналу “Антонова” в поверненні цього “крихітки” (їхнього наймолодшого “124” літака) в небо”, – написав David Ruslan.
Згідно з даними авіапорталів, перший політ “Руслан” UR-82073, про який згадується, здійснив у 1993 році. А в експлуатацію його впровадили в 1994 році. Індивідуальне ім’я Be brave like Irpin літака було присвоєно у 2023 році. Цікаво, що виробником цього Ан-124 є авіазавод в російському Ульяновську, який також виготовляв ці літаки.
Оглядач німецької газети BILD Юліан Рьопке назвав політ “Руслана” потужним знаком опору путінським планам про руйнування України. Він зазначив, що це перший цивільний літак, помічений над Києвом за останні 40 місяців.
В Україні може з’явитись друга “Мрія”
Інформатор писав, що українські фахівці прагнуть зібрати другий екземпляр легендарного літака “Мрія” – перший був знищений окупантами під час наступу на Київщині взимку 2022 року. Наразі він нібито готовий на 70%, і всі основні частини вже є. Примітно, що виготовили їх понад 30 років тому.
Також ми повідомляли, що найбільший та найпотужніший у світі літак “Мрія” було спалено в результаті атаки російських військ на аеропорт Гостомель під Києвом. Літак зазнав серйозних пошкоджень, і його відновлення коштуватиме понад 3 млрд доларів та вимагатиме тривалого часу.
Проте в Оборонпромі не впевнені, що на це знайдуться кошти. Також про недоцільність такої інвестиції заявив заступник головного конструктора “Антонов” за проєктами Ан-124 та Ан-225 Анатолій Волнянко. Він зазначив, що вартість будівництва літака становитиме близько 500 млн євро, і виділити таку суму державі в умовах війни є складним завданням.