У київському метро створили зручні умови для відпочинку машиністів: тут є ліжка, їдальня та навіть ванна кімната. Цими комфортними житловими блоками у депо опікуються жінки, що називаються “будильницями”. Вони забезпечують затишок під час відпочинку водіїв та стежать, щоб ті не проспали ранній початок робочого дня. Такі блоки для відпочинку розташовані в кожному з трьох київських електродепо.
Про кімнати для відпочинку розповів машиніст столичного метро Дмитро Рода, чий відеоблог про повсякденне життя у метрополітені набирає популярності. Він зазначає, що подібні приміщення (офіційна назва: “кімнати для відпочинку локомотивних бригад”) доступні у всіх київських електродепо: “Дарниця”, “Харківське” та “Оболонь”. Тут можуть ночувати колеги, які починають роботу рано вранці, адже специфіка їх професії не дозволяє “проспати” або затриматися в заторі.
По прибуттю на ночівлю, кожен машиніст записується у спеціальному журналі та отримує номер кімнати, призначеної для відпочинку. У депо, де “приписаний” Рода, є 24 кімнати, що вміщують по 2 людини, проте, за його словами, звичайно сплять “по одному”.
Кімнати прості й компактні. Про сучасні ремонти чи особливі зручності годі й мріяти: виглядає так, ніби приміщення “перенесені” з 1990-х років. У кожній кімнаті розташовані два ліжка (з “персональною” білизною, підкреслює машиніст), килимок на підлозі, стіл зі стільцем, вікно — і більше нічого.
Окрім того, у “житловому” блоці депо є вбиральня, ванна кімната з рукомийниками та справжньою ванною, а також “кімната для приймання їжі”. Хоча назва звучить не дуже апетитно, приміщення затишне та комфортне. Усі необхідні меблі, холодильник, кавомашина, кулер/бойлер для води та мікрохвильовка допоможуть розігріти сніданок, принесений з дому. Їдальня оснащена календарем-іконою з позначеними православними святами.
Виглядає, як телезірка: як облаштувалася на роботі перша жінка-машиністка Катерина Єсипчук
Нагадаємо, що перша жінка-машиністка метро у Києві водить потяги по “синій” лінії і має вигляд, як телезірка. Катерина Єсипчук почала працювати у метрополітені навесні 2025 року і вже впевнено управляє потягами, демонструючи свою темно-синю уніформу, що їй дуже підходить.
6 листопада 2025 року київський метрополітен святкує 65-річчя. У цей день, 1960 року, було відкрито підземку у Києві – вона стала 14-м метро в Європі та третім у СРСР (після московського та ленінградського). Було зібрано 10 цікавих фактів про київське метро для святкування цієї важливої дати.
