Спроба розв’язати болюче питання щодо змін алгоритмів роботи наземного громадського транспорту й метро під час повітряної тривоги у Києві зайшла в глухий кут. У КМДА не погодилися на пропозицію міської військової адміністрації дозволити рух наземного громадського транспорту, виходячи з того, що рішення про зупинку чи роботу має приймати сам водій. Відтак, і на Раді оборони Києва проєкт також “прокатили”. Відтак, його переглянуть та доопрацюють, втім, шансів, що метро продовжить рух відкритими ділянками під час повітряної тривоги, немає.
Про таку позицію міської влади в ефірі телеканалу “Київ” повідомив перший заступник Кличка Микола Поворозник. Посадовець пообіцяв, що наступного тижня, на новому засіданні Ради оборони, усі сторони приймуть конкретне рішення. Хоча поки перспективи роботи громадського транспорту, схоже, мають не надто оптимістичний вигляд.
“Метро не буде працювати в іншому режимі – швидше за все, робота його наземної частини залишиться такою, якою є на сьогоднішній день. Щодо роботи наземного громадського транспорту – тролейбусів, автобусів та трамваїв, рішення буде напрацьоване до кінця тижня, і, сподіваюся, що наступного тижня Рада оборони міста прийме відповідне рішення”, – зазначив Микола Поворозник.
А ось перекладати відповідальність на водіїв, аби вони самі вирішували, зупиняти транспорт чи продовжувати рух під час повітряної тривоги, точно не будуть. За словами Поворозника, у проєкті документа, яке виносили на засідання Ради оборони 12 березня, це була єдина пропозиція і один з елементів дозволу руху транспорту. Втім, у КМДА вважають, що її потрібно прибрати та дозволити рух транспорту в звичайному режимі з відповідними інструктажами водіїв.
Як у КМДА “перемогли” пропозицію КМВА щодо дозволу на рух громадського транспорту
Нагадаємо, 12 березня Рада оборони Києва завернула дозвіл на рух транспорту й метро під час тривоги. Через блокування з боку міської влади пропозиції від Київської міської військової адміністрації дозволити рух автобусів, тролейбусів і трамваїв під час оголошеної повітряної тривоги. Основною причиною стало те, що відповідальність за рух чи зупинку рухомого складу хотіли перекласти на самих водіїв. Крім того, не було запропоновано жодних варіантів щодо руху метрополітену відкритими ділянками ліній на Лівобережжі.
Вирішити це питання ще раз спробують на наступному засіданні Ради оборони, після того як всі рішення будуть більш ретельно опрацьовані з усіма її членами. Але точно змінять логіку документу, аби “крайніми” у питанні зупинки транспорту не залишалися самі водії.
Нагадаємо, раніше Інформатор вже повідомляв, що у Києві від 12 березня 2025 року дозволено рух усіма мостами, що є у місті. Рада оборони столиці відкрила рух транспорту Південним мостом – щоправда, поки лише з лівого берега на правий (відтинок споруди з правого на лівий ремонтують). Крім того, під час повітряної тривоги зніматимуть обмеження руху транспорту Подільським мостовим переходом і Дарницьким мостом.