Міст на Труханів острів у Києві оновлять за 25 млн грн: що зміниться

У Києві відбувається підготовка до капітального ремонту єдиного пішохідного мосту через Дніпро. Парковий міст, що з’єднує центр столиці з Трухановим островом, вважається справжнім символом міста з унікальною архітектурою і історією, що налічує майже 70 років. На його відновлення з бюджетних коштів виділено 25,5 млн грн.

Комунальне підприємство Київавтошляхміст оголосило про тендер через систему Prozorro. Мова йде про комплексну реконструкцію верхнього шару, яким щоденно користуються мешканці та туристи. Прийом тендерних пропозицій триватиме до 5 липня, а згідно з документацією, роботи планують завершити до кінця 2026 року.

Проект передбачає не тільки косметичні поправки, а й повну заміну захисних шарів: зняття застарілої гідроізоляції, очищення бетонних конструкцій і нанесення нової системи, що складається з кількох компонентів. Включає в себе використання спеціальних смол, покриття Bridgemaster та герметиків, які повинні захистити міст від вологи і температурних коливань. Такі поліпшення необхідні, щоб міст залишався безпечним і не руйнувався далі, адже його покриття піддається зносу через постійні навантаження, зміни температури і вплив вологи.

В окрему частину робіт входитиме відновлення пошкоджених ділянок бетону. Деякі плити буде потрібно “зшити” заново за допомогою полімерцементної суміші. Також запланована нова розмітка і фарбування поверхонь, включаючи декоративне покриття червоним, зеленим і білим кольорами.

Технічні умови тендеру передбачають більше 30 видів робіт, а підрядник повинен гарантувати якість виконання не менше ніж на 5 років. Щоб виграти тендер, учасники повинні мати досвід аналогічних робіт, ліцензії, техніку та підготовлених працівників, включаючи спеціалістів для висотних робіт. Після завершення ремонту Парковий міст обіцяє стати не лише міцнішим, а й матиме покращений візуальний вигляд.

Збудований у 1957 році, міст відомий як “Ажурний” завдяки елегантним формам і легкій металевій конструкції. Він став першим суцільнозварним підвісним мостом у Києві, зведеним із застосуванням автоматичного зварювання. Довжина мосту становить 429 метрів, що робить його найдовшим пішохідним мостом у столиці. На висоті 26 метрів над Дніпром відкриваються чудові панорами на Хрещатик, пам’ятники та зелені насадження вздовж узбережжя.

Проте Парковий міст має не лише історичну цінність, але й є важливим елементом дозвілля для киян. Через нього проходить веломаршрут від Хрещатика до Троєщини, він веде до пляжів та зон відпочинку на Трухановому острові, а ввечері вражає яскравим освітленням. Це один із небагатьох мостів у місті, збудованих для пішоходів, спортсменів та туристів.

Капремонт автомобільного мосту на Троєщину стартував у Києві

Нагадаємо, що Інформатор інформував про початок ремонту ще одного великого автомобільного мосту з 9 травня. Йдеться про споруду через ріку Десенка (притока Дніпра) до Троєщини з Труханового острова. Однак, рух транспорту мостом обмежатимуть частково – у напрямку станції метро “Почайна”, до кінця року.

Також раніше повідомлялося, що на Північному мосту Києва заборонили проїзд двосекційним тролейбусам і автобусам. Таким чином, вже третій міст столиці має обмеження на рух вантажного та важковагового транспорту. До цього був визнаний аварійним міст метро, а для моста Патона в Києві вага транспорту, якому дозволено в’їзд, обмежена до 3,5 тонн (вага завантаженого пікапа).