На маршрутках Бородянка-Київ встановили термінали та GPS-трекери: як просувається пілотний проєкт на Київщині

У маршрутках Бородянка-Київ впроваджено GPS-трекери та POS-термінали для безготівкових розрахунків. Це перші кроки у реалізації транспортного пілотного проекту, який наразі реалізується на Київщині. Хоча заплановані зміни не вдалося завершити вчасно, початок трансформацій вже відбувся.

Встановлення GPS-трекерів та POS-терміналів у Бородянці здійснили згідно з планом, до серпня. Як уповістив голова Київської ОВА Микола Калашник, до 1 вересня система має запрацювати на всіх маршрутах громади. Це перший практичний етап впровадження Е-квитка, що згодом планується впровадити у всій Київській області.

Проте на даний момент у Бородянці реалізовано лише окремі пункти проекту. Повноцінна система видачі електронних або паперових квитків, підтвердження поїздки, верифікації зупинок та страхування рейсів ще не функціонує. Відстеження транспорту в реальному часі через трекери вже повинно бути доступним, однак наразі немає інформації про відкритий доступ до цих даних для пасажирів.

У Білій Церкві ситуація дещо інша: тут ще не встановлено GPS-трекерів чи терміналів, однак всі стихійні зупинки скасовано. Тепер маршрутки до Білої Церкви відправляються лише з двох офіційних локацій у Києві: платформи №51 на нижньому рівні Центрального залізничного вокзалу та платформи №17 на Центральному автовокзалі на проспекті Науки. Скасовані зупинки біля метро “Либідська”, “Палац Україна”, “Теремки” та біля ТРЦ “Магелан”.

Якщо проаналізувати реалізацію реформи, то Бородянка зробила кроки в напрямку технічного впровадження, а Біла Церква зосередилася на організації простору. Проте жоден з напрямків поки не забезпечує повного переліку нововведень, передбачених пілотним проектом. Це можна пояснити браком часу, адже реформу оголосили всього за два тижні до старту, і з усіма її складовими поки не впоралися.

Згідно з планом Міністерства розвитку громад та територій, пілотний проект охоплює кілька ключових напрямків. По-перше, це безготівкова оплата та обов’язкова видача квитків, які слугуватимуть підтвердженням поїздки та гарантією можливості отримання страхового відшкодування в разі ДТП. По-друге, планується відеофіксований техогляд транспорту та оновлення автобусного парку до стандартів безпеки й інклюзивності.

Однією з важливих вимог є скасування несанкціонованих зупинок. Усі рейси повинні починатися, зупинятися та завершуватися виключно на офіційних автостанціях або верифікованих локаціях. Проект також передбачає відкритий моніторинг маршрутів через GPS та оновлення інфраструктури автостанцій.

Обидва маршрути — до Бородянки і Білої Церкви — обрані як стартові не випадково. Заступник міністра Сергій Деркач зазначив, що Бородянка потребує транспортного відновлення після окупації, а Біла Церква стикається з великим пасажиропотоком до Києва. Саме ці напрямки мають показати, як реформа може бути реалізована в різних умовах.

З Оболоні до Вишгорода пасажирів возитиме пільговий автобус

Як повідомляв Інформатор, з 14 липня на міжміський маршрут з Києва вийшов великий автобус. Його запустив Вишгород, що є кінцевою точкою маршруту. Автобус — чотиридверний Mercedes великої місткості — належить підприємству “Вишгородпастранс”. Він курсуватиме не часто, проте буде пільговим, враховуючи всі пільги, доступні для пасажирів, включаючи пенсійні посвідчення.

Також зазначалося, що кияни просять владу відновити автобусний маршрут на Північне кладовище. Пасажири скаржаться, що маршрут, закритий на початку повномасштабного вторгнення, досі не відновлено, а дістатися до цвинтаря, де нині ховають мешканців міста, за відсутності громадського транспорту є складно та дорого.