Вони мріяли створити місце, де книжки поєднуються зі сніданками, а келих вина – з романтичною вечерею, і їм це вдалося. Мережа Book.ua, як і обіцяла восени 2024 року, відкрила нову книгарню-кав’ярню на території Національного експоцентру. Це не просто нова локація, а культурна платформа, де знижуються межі між книжками, кавою, кухнею, коктейлями і відкритими подіями.
Про відкриття Book.ua space на ВДНГ у Києві повідомила Українська рада торговельних центрів, посилаючись на Village. Це четверта та найбільша локація мережі Book.ua – мультифункціональний простір у павільйоні №6, площею 400 м². Заклад об’єднує кілька форматів: книгарню, кав’ярню, бар, зону для культурних заходів та комфортну зону для відпочинку.
Простір націлений на широку аудиторію – від постійних читачів до тих, хто шукає зручне місце для роботи чи зустрічей. Звісно, головні тут – книжки: запропоновано понад 300 видань від українських та іноземних видавництв. Крім того, їх можна не лише купити, а й почитати у зручних лаунж-зонах.
У закладі також є барна стійка, простір для дегустацій та достатньо місця для проведення заходів. Простір повністю доступний для людей з інвалідністю і є pet-friendly. Особлива увага приділена інтер’єру: він світлий, відкритий і легко адаптується під лекції, майстер-класи, музичні виступи чи презентації.
У кав’ярні працює повноцінна кухня, а головною родзинкою меню є авторські коктейлі, натхненні літературою. Напої розподілені на три категорії: “Художня література”, “Науково-популярна література” та “Духовність і філософія”. Невзважаючи на “жанр”, всі коктейлі коштують 270 грн.
Наприклад, “French 75” подають як “ігристий детектив у французькому стилі”, а “Pornstar Martini” – це “п’єса у двох актах: солодко-пристрасний основний тон і ігристе післяслово”. Серед коктейлів з науково-популярного розділу – “New York Sour”, описаний як “міський роман з червоною обкладинкою”, і “Basil Smash” — “свіжий, кисло-солодкий, як урбаністична проза з запахом базиліку”. Розділ “Духовність і філософія” включає “Tequila Old Fashioned” з “агавовою філософією” та класичний “Old Fashioned” – “як стара бібліотека з дерев’яними полицями, в якій завжди пахне ваніллю і спокоєм”.
Простір також містить велику дитячу зону та куточок для вживаних книжок за доступними цінами. Засновники звертають увагу на збереження автентичності павільйону ВДНГ: вони зберегли історичну архітектуру, доповнивши її фірмовим стилем Book.ua. Вибір саме ВДНГ – невипадковий: тут давно проводяться книжкові фестивалі, і нова локація вдало вписується в культурне життя міста.
У Національному експоцентрі створять єдиний гастрономічний простір
Як повідомляв Інформатор, на ВДНГ у Києві з’явиться єдиний простір, що об’єднає фудкорти. Проєкт має робочу назву “Фудплаза ВДНГ” і передбачає переосмислення та вдосконалення існуючої системи розміщення закладів харчування. Одночасно оновлять ті зони фудкортів, які не змінювалися роками. Сучасний публічний гастрономічний простір планується створити між павільйонами №10 і №12. У 2025 році буде реалізовано перший етап – концептуалізація та проектування, у 2026 році “Фудплаза ВДНГ” має запрацювати.
Також варто зазначити, що на території ВДНГ у Києві відбувся третій фестиваль “Книжкова країна” – одна з наймасштабніших літературних подій в Україні. Цьогорічна програма стала ще більш насиченою: понад 300 заходів – від презентацій літературних новинок до концертів і театральних постановок. А ключовим візуальним акцентом фестивалю став квітковий декор, який перетворив простір на яскраву весняну інсталяцію з фотозонами та арт-об’єктами.