На Вокзальній площі у Києві кардинально змінили організацію руху транспорту

Багаторічний хаос на Вокзальній площі у Києві, який відкривається всім, хто виходить з будівлі Центрального залізничного вокзалу, можливо, буде приборканий. З 20 жовтня 2024 року організація руху транспорту тут зазнала кардинальних змін, які мають якщо не подолати, то покращити безлад із трафіком та паркуванням. Експерти сподіваються, що ці зміни на 40% зменшать затримки й громадського, і приватного транспорту, проте водії поки вкрай незадоволені новими правилами.

Про нову розмітку та встановлення направляючих віх на Вокзальній площі повідомили у Telegram-каналі транспортної спільноти “Пасажири Києва”, яка брала участь в обговоренні нової схеми організації руху. За її інформацією, головними завданнями змін є наступне:

  • зменшення хаотичності руху автомобілів;
  • унеможливлення порушення правил паркування;
  • ліквідація транзитного автомобільного трафіку;
  • покращення пішохідної доступності;
  • зменшення затримки руху комунального громадського транспорту.

Як повідомляють у Центрі організації дорожнього руху,  наразі рух різних видів транспорту здійснюється окремими смугами, а транспорті потоки розподілені так, аби громадський транспорт під’їжджав найближче до вокзалу. Тобто перша лінія призначені для руху громадського транспорту – тут розміщені зупинки автобусів та тролейбусів. Друга лінія – для громадського транспорту та легкових автомобілів, при цьому дозволено висадку та посадку пасажирів через ліву сторону автомобіля. Третя лінія призначена для таксі та приватних автомобілів, на ній дозволено тимчасова зупинка для висадки та посадки пасажирів. Важлива деталь: наскрізний проїзд з Вокзальної площі на вул. Вокзальну в напрямку вул. Павла Скоропадського тепер заборонено.

“Що змінилося:  по-перше, ліквідовано рух автомобілів на найближчому до вокзалу розвороті, який складається з трьох автомобільних смуг. За рахунок цього збільшується загальний простір для пішоходів. Залишиться лише обмежений заїзд для авто організацій, які розміщені в пішохідній зоні.

По-друге, доступність до вокзалу буде забезпечена для комунального громадського транспорту, проте віднесено зупинки маршруток. По-третє, малий розворот для автомобілів, які не мають потреби їхати прямо до вокзалу, організований раніше, виконано такому вигляді, щоб унеможливити там зупинку та стоянку авто”, – повідомляють у спільноті “Пасажири Києва”.

Щодо заборони наскрізного проїзду в напрямку вул. Павла Скоропадського, з боку вул. Скоропадського організовано розворотне коло з можливістю висадки пасажирів. До того ж створені велосмуги по вул. Симона Петлюри та унеможливлено паркування автівок, а для боротьби з хаотичним паркуванням встановлено велику кількість направляючих віх.

Згідно з новою схемою, рух різних видів транспорту здійснюється окремими смугами

Звісно, водіям, які вже звикли до хаосу на площі, нововведення не сподобалося, і багато хто їздять та паркуються за старими звичками, що створює додатковий хаос. Водії вважають, що треба було насамперед збільшувати полоси для автівок, а пріоритет на зручності громадського транспорту тільки погіршить загальну ситуацію для всіх учасників дорожнього руху. Ось що пишуть кияни під дописом Центру організації дорожнього руху:

“Як можна було на такій широкій дорозі зробити по одній полосі? Увесь час пробки, штучні, через дурну розмітку! До приміського без порушення ПДР не заїдеш. На виїзд від центрально входу, н ліво полоса взагалі звужується та зникає. На перехресті Жилянської і Петлюри дурдом через вашу розмітку”.

“Смуга громадського транспорту – це ок, але для кого там велодоріжка? Для працівників станції? Пасажирів? Чи для велосіпедика, що раз на рік там проїде?Навіщо заблокували проїзд по першій від вокзалу лінії? Чи велосипедік приоритетніше пасажирів?”

“Коли треба збільшувати полоси для автівок, бо там попит зараз дуже великий, робиться навпаки. Ад ще попереду”.

“Так було при совку після другої світової. Нас поступово повертають в совок, навіть тут зробили максимально не зручно для тих, хто на авто”.

Щоправда, є ті, хто вважає, що настав час прибрати “мумбайський хаос”, який коїться перед головним вокзалом Києва. І ті, хто підтримує ідею прибрати транзитний потік через Вокзалу площу, аби вона працювали тільки на в’їзд та виїзд. Проте поки свідки того, як стара схема руху змінюється на нову, називають це словами, непридатними для опублікування.

Ремонт на вулиці Іллєнка в Києві не змінив на краще організацію дорожнього руху

Як повідомляв Інформатор, на Дорогожичах закінчується ремонт дорожнього покриття на вулиці Іллєнка. Проте новий асфальт вже є, а покращення організації дорожнього руху так і не сталося. ГО “Пасажири Києва” пропонували створити виділену смугу для руху громадського транспорту на широкій ділянці, де є по три смуги руху в кожну сторону. І виділену смугу для руху громадського транспорту на вузькій ділянці вулиці, де є по дві смуги руху в кожну сторону. Але пропозиції громадських активістів, які б дозволили зменшити затори у напрямку центра, проігнорувалися.

Також ми розповідали, що в столиці  відремонтують підземний перехід під площею Українських Героїв (колишня Льва Толстого) у самому середмісті. Поки розроблятимуть лише проєктно-кошторисну документацію для ремонту, і лише за проєкт місто готове сплатити близько 4 млн грн. Йдеться не лише про самий перехід, а й про зміну організації дорожнього руху над ним і загалом широкий перелік робіт. Роботи фінансують з бюджету, також вони включатимуть заміну оздоблення переходу, інженерних мереж, організацію дорожнього руху та впровадження енергоефективних технологій.

Джерело