Надовго не затримаєшся: на Вокзальній площі у Києві відкрили паркінг по 80 грн за годину

На Вокзальній площі у Києві, де торік активно обговорювали питання знищення зелених насаджень задля паркування, тепер відкрито великий платний паркінг. “Модернізація” цього простору є наслідком невдалої реорганізації, проведеної восени 2024 року – затори стали ще більш серйозними, сама Вокзальна виявилася непроїзною, тож хаосу не поменшало. Чи виправить ситуацію новий паркінг з високими тарифами та новими правилами для всіх, хто відвідує вокзал, покаже лише час.

Тепер водії, які підвозять або зустрічають пасажирів на Центральному залізничному вокзалі, можуть залишати свої автомобілі на новому комунальному паркінгу, що розташований безпосередньо перед головним входом. Як повідомили в ГО “Пасажири Києва”, майданчик на 69 місць запрацював у повному режимі після кількох днів тестування. Тут є спеціально облаштовані місця для людей з інвалідністю, а незабаром планують встановити зарядні станції для електрокарів. Для зручності передбачено два заїзди та два виїзди зі шлагбаумами, а розрахуватися можна як карткою, так і готівкою через термінал.

В той же час, вартість паркування вражає: годинна плата складає 80 грн, добова – 320, а ніч з 23:00 до 5:30 – 240 грн, що в принципі відповідає тарифам на приватних парковках у центрі Києва. Проте для короткочасної зупинки перші 10 хвилин коштують лише 20 грн. За словами ініціаторів, такі ціни мають запобігти звичці довго залишати автомобілі та перетворити паркінг на місце для швидких поїздок – для забиратих або зустрічаємих пасажирів.

Нагадаємо, що ще в травні стало відомо, що для створення цієї парковки було ліквідовано зелену зону на площі. Кущі і квіти, які росли там десятиліттями, переприсадили в інше місце, пояснюючи це “модернізацією”. Таке рішення стало продовженням осінньої реформи 2024 року, коли в результаті поділу транспортних потоків з площі фактично були витіснені легкові автомобілі. Тоді на місці паркомісць з’явилися велодоріжки, що викликало критику у водіїв і таксистів.

Урбаністи з ГО “Пасажири Києва” також не підтримували ідею створення паркінгу на місці зеленої зони. Вони наполягали, що пріоритет слід віддавати громадському транспорту і навіть пропонували повернути трамвай на вулицю Петлюри. Однак міська влада вирішила інакше, зробивши акцент на організації нового паркування прямо перед вокзалом.

Реакція киян на новий паркінг виявилася досить різною. Частина громадян обурена тим, що замість зеленої зони створили лише 69 паркомісць, вважаючи це “розпилом” і втратою території, яку можна було б використати для підземного паркінга чи громадських просторів. Інші ж наголошують, що в околицях вокзалу і так є достатньо стоянок, тому новий майданчик виглядає зайвим.

Водночас наявні й ті, хто вітає появу організованої парковки, адже це дозволяє уникати хаотичного руху та пошуку місця на Південному вокзалі. Дискусії щодо тарифів також тривають: одні вважають 80 грн за годину занадто великою сумою, інші ж зазначають, що обмежена площа не перетвориться на довгострокову “стоянку” для автомобілів. Багато коментаторів погоджуються, що навіть за наявності паркінгу головна увага в зоні вокзалу повинна залишатися на громадському транспорті та зручності для пасажирів з важким багажем.

Нині ж водії мають вибір: сплатити за новий майданчик за високими тарифами, скористатися муніципальними паркомісцями на вулиці Вокзальній по 35 грн за годину чи шукати безкоштовні стоянки неподалік. І від того, які варіанти оберуть кияни, залежатиме, чи дійсно нова парковка зменшить хаос на площі перед вокзалом.

За літо кияни більше сплатили за порушення паркування, ніж за офіційні стоянки

За три місяці літа у Києві було евакуйовано понад 20,5 тисяч автомобілів, що заважали руху та порушували правила. До міського бюджету від штрафів надійшло 35,7 млн грн, ще 30,7 млн грн — від оплати легального паркування. Всього зафіксовано понад 444 тисячі сесій паркувань. На сьогодні, як свідчить статистика, надходження до бюджету від штрафів все ще перевищують доходи від офіційного паркування.

Також стало відомо, що Київ не дораховується пів мільйона гривень щомісяця, адже гроші “лежать” прямо під ногами в самому центрі столиці. Так вважають активісти, які виявили на мапі платних паркувань Києва “білу пляму” у центрі – на вулиці Богдана Хмельницького.