Намір Київпастрансу чи випадковість: на новій зупинці на Оболоні зʼявився покажчик зниклого автобусу №100

На нещодавно оновленій зупинці “Завод Оболонь” у Києві з’явився покажчик, що містить інформацію про автобусний маршрут №100. Хоча цей маршрут, що колись сполучав Троєщину з Мінським масивом, скасували, у “Київпастрансі” пообіцяли його відновлення навесні 2024 року. Однак це станеться лише після завершення ремонту тунелю метро на “синій” лінії. Але дива не сталося – “сотка” так і не повернулася, а причини цього були найрізноманітніші: від нестачі транспорту до “млявого” пасажиропотоку. Проте тепер з’явився шанс, що цей маршрут знову з’єднає Мінський масив із Троєщиною.

Про те, що на новій зупинці “Завод Оболонь” встановили покажчик про автобусний маршрут №100, повідомили в Facebook-спільноті “Моя Оболонь”. Раніше популярний маршрут почали модифікувати ще у 2014 році, а згодом його взагалі скасували. Проте майже рік тому знову почали говорити про його повернення, тому поява таблички з номером 100 може свідчити про можливе відновлення маршруту. Офіційних заяв з цього приводу від КП “Київпастранс” поки не було.

“Незважаючи на успішне збори голосів петицією з вимогою відновлення маршруту, у травні КП “Київпастранс” відмовив, мотивуючи це численними капітальними ремонтами шляхопроводів, через які додаткові автобуси потрібні для заміни тимчасово непрацюючого електротранспорту”, – йдеться у дописі спільноти “Моя Оболонь”.

Петицію подали в лютому 2025 року, коли стало зрозуміло, що обіцянки повернути маршрут №100 не реалізуються. Автори підкреслювали, що існуючі маршрути не забезпечують прямого сполучення між Троєщиною, Мінським масивом і Вигурівщиною. Тролейбус №47 та автобус №73 частково дублюють маршрут, проте з Мінського масиву на лівий берег дістатися важко. Також пропонувалося перенаправити автобус №32, що їде на Нивки, у бік Оболоні.

Вперше після скасування маршруту питання його повернення піднімалося у березні 2024 року. Начальник служби організації руху КП “Київпастранс” Тимур Костенко повідомив, що питання відновлення маршруту буде розглянуте після завершення ремонту метро на синій лінії, пояснюючи, що автобуси використовуються як тимчасові замінники електротранспорту.

Цю інформацію підтверджували й активісти, які зазначали, що плани повернення маршруту №100 у вересні 2024 року зірвалися, оскільки звільнені автобуси довелося перекинути на обслуговування тролейбусних маршрутів №24 та №36, які не могли функціювати через ремонт метро. Після завершення ремонту виявилося, що у місті немає вільних автобусів і бракує водіїв, половину з яких мобілізували. А вже на початку 2025 року начальник управління дорожньої інфраструктури Дептрансу Валентин Кульбако під час брифінгу повідомив, що планів відновлення автобусного маршруту №100 немає через недостатню кількість пасажирів.

Кияни з цим не погоджуються, адже цей маршрут починався від автобусного депо №6 на Троєщині, проходив через Воскресенку та Оболонь і завершувався на вулиці Сошенка. У ранкові та вечірні години він був основним сполученням для мешканців лівобережних районів, які їздили до метро і поверталися додому. Тож нині пасажири сподіваються, що покажчик з інформацією про автобус №100 на оновленій зупинці в Оболоні встановлений не “за звичкою”, а за рішенням “Київпастрансу”.

За що критикують Київпастранс: проблеми з ремонтами фунікулера та незручності для пасажирів трамваїв

Нагадаємо, що нещодавно в інформаційних пабліках обговорювалося питання дивної політики КП “Київпастранс”, згідно з якою пасажирів більше не пропускають до салонів трамваїв на кінцевих зупинках. Користувачі просять відчиняти двері трамваїв під час відстою, щоб пасажири могли заходити у вагони.

Крім того, ми згадували думки транспортних експертів, які вважають, що КП “Київпастранс” використовує фунікулер нераціонально. Планові ремонти цього транспорту проводяться не в періоди низького попиту, а навпаки, у “пікові” літні місяці, у 2025 році – з 14 липня до 22 серпня.