Ви коли-небудь помічали, що нові автомобільні шини вкриті гумовими щетинистими волосками. Ці крихітні гумові шипи відомі як вентиляційні отвори, литники, наконечники шин, сліди воріт, кусачки чи щипці. Не вірте чуткам: вони не для зменшення шуму чи індикації зносу шин. Виявляється, це просто побічний продукт виробничого процесу, пише IFLScience.
Вони створюються, коли шини формуються при виробництві. Спочатку створюють так звану зелену, тобто чисту шину, яка ще не була витримана або до якої ще не додали протектори. Й лише згодом її поміщають у форму для додавання останніх штрихів.
Оскільки тепло та повітря подаються на формувальну шину, газ має вийти, щоб під гумою не утворювалися бульбашки. Форма має тонкі структури, які дозволяють повітрю виходити. Саме це й залишає за собою шлейф із зайвої гуми.
Коли шини щойно з заводу, вони покриті цими тонкими гумовими шипами. Згодом ті розпадуться через знос, головним чином на частинах шин, які піддаються впливу дороги.
Чи знімати гумові шипи
Автовласники часто задаються питанням, чи потрібно зрізати гумові волоски перед поїздкою. Проте, в основному в цьому немає потреби. Вентиляційні отвори не допомагають і не перешкоджають роботі автомобіля, вони лише зайві сліди процесу формування шин.
Водночас, немає нічого страшного в тому, щоб видалити їх самостійно, якщо ви здатні зробити це обережно.
“Вентиляційні отвори не мають функціонального призначення після виробництва. Багато власників виставкових автомобілів дуже пишаються обрізанням наконечників”, – кажуть експерти.
Отже, немає жодних практичних причин їх видаляти, але якщо потрібно, уникайте ножиць і лез, просто зірвіть їх рукою. Насправді це досить гарне зняття стресу, жартують виробники.