Головна православна святіня виявилася підробкою: Ісусом Христом тут і не пахло

Світовий експерт із програмного забезпечення реконструкції обличчя стверджує, що спірний артефакт під назвою Туринська плащаниця не міг огортати тіло розіп’ятого Христа. Так, Туринська Плащаниця не може бути справжньою, тому що “образ Христа” був би викревлений, якби та насправді була обгорнута довкола тіла Ісуса, пише The Telegraph.

Плащаниця із зображенням виснаженого бородатого чоловіка з довгим волоссям і плямами крові на зап’ястях, ногах і боках є одним із найбільш суперечливих артефактів в історії. Колись всесвітньовідома плащаниця вважалася середньовічною містифікацією, яка припускала, що в неї міг бути загорнутий розіп’ятий Месія.

Тканина плащаниці не могла огортати труп!

Однак нове дослідження світового лідера в області програмного забезпечення для криміналістичної реконструкції обличчя Сіцерона Мораеса показало, що ця тканина не могла огортати труп. Вчений створив віртуальну симуляцію, в якій тканина була надіта на тіло, щоб відтворити саван. Коли його поклали рівно, зображення, що залишилося на тканині, було суттєво викривлене, ніби розтягнуте вздовж – тобто зовсім не так, як на плащаниці.

“Коли ви обертаєте 3D-об’єкт тканиною, і цей об’єкт залишає візерунок, схожий на плями крові, ці плями створюють міцнішу та більш деформовану структуру по відношенню до джерела. Тож, грубо кажучи, те, що ми бачимо в результаті друку плям з людського тіла, буде його більш набряклою та спотвореною версією, а не зображенням, схожим на фотокопію”, – пояснив він.

Експерт виявив, що зображення на плащаниці можна було створити, лише якщо нанести тканину на неглибокий барельєф людської фігури, скажімо, з каменю.

“Барельєф не спричинив би деформацію зображення, в результаті чого фігура нагадувала б фотокопію тіла”, – веде далі вчений.

Проте вчений каже, що кожен може перевірити це вдома, пофарбувавши обличчя пігментом і загорнувши його в паперовий рушник. Зображення на рушнику буде виглядати розтягнутим у відомому ефекті “маски Агамемнона”, оскільки воно нагадує стародавній артефакт.

Кожен може перевірити: Туринську Плащаницю визнали підробкою і твором християнського мистецтва водночас 2
Нове дослідження підтвердило той факт, що Туринська Плащаниця ніколи не контактувала з тілом Христа.

Християнське послання світу

Вчений вважає, що плащаниця могла бути створена як твір християнського мистецтва, щоб надихнути віруючих, але він сумнівається, що вона коли-небудь торкалася тіла Христа.

“У дебатах люди зазвичай діляться на два табори. З одного боку ті, хто вважає, що це автентична плащаниця Ісуса Христа, з іншого – ті, хто вважає, що це підробка. Я схиляюся до іншого підходу: що це насправді твір християнського мистецтва, якому вдалося дуже вдало передати меседж”, – каже вчений.

Це більше схоже на невербальний іконографічний твір, який дуже успішно служив меті релігійного послання, що міститься у ньому, додає він.

Папа Франциск присутній на презентації результатів дослідження.
Папа Франциск був присутній на презентації результатів дослідження.

Що ще відомо про плащаницю з Турину

Про походження Туринської Плащаниці відомо небагато. Вперше вона згадується в 1354 році, коли була виставлена в церкві в Лірі у Франції, але через 35 років була засуджена єпископом Труа як підробка. Пізніше її придбав королівський італійський дім Савойї та перевіз до Турина в XVI столітті, де артефакт залишається досі.

Експерименти в 1970-х роках показали, що плями “крові” насправді були барвником вермільйона. Радіовуглецеве датування датує 4,4 метри лляної тканини середньовіччям. Однак на початку цього року італійські дослідники з Інституту кристалографії в Барі  виявили, що тканина дуже сумісна зі зразками, взятими з фортеці Масада, якій, як відомо, дві тисячі років.

Джерело