Печерський районний суд міста Київ ухвалив суворе рішення щодо місцевого мешканця, який керував електросамокатом у стані алкогольного сп’яніння. Чоловіка оштрафували на 17 тисяч гривень та на рік позбавили права керувати транспортними засобами. Це покарання є максимальним згідно з чинним законодавством для водіїв самокатів, які порушують правила дорожнього руху.
Як повідомляє “Главком” з посиланням на судовий реєстр, інцидент стався вночі 8 травня на вулиці Бастіонна, 1 у Києві. Правоохоронці зафіксували, що водій електросамоката Jet перебував у стані алкогольного сп’яніння, що підтвердив прилад Drager Alcotest, показавши 1,01 проміле. У суді адвокат обвинуваченого наполягав на закритті справи, аргументуючи цим, що електросамокат Jet не є транспортним засобом у сенсі Правил дорожнього руху. Проте, суд не погодився з такою позицією.
Згідно з рішенням Феміди, будь-який транспортний засіб, що приводиться в рух за допомогою двигуна, незалежно від його об’єму, належить до механічних транспортних засобів. Отже, електросамокат вважається транспортним засобом, а особа, що ним керує, – водієм. Таким чином, водій електросамоката став повноправним учасником дорожнього руху і повинен дотримуватись правил ПДР, вирішили в суді. Окрім штрафу, киянин також має сплатити 605,6 гривні судового збору.
Це рішення суду відображає загальну тенденцію до посилення контролю за використанням електросамокатів в Україні, оскільки кількість дорожньо-транспортних пригод за їхньої участі зростає. За останні п’ять років у судах розглядалося щонайменше 130 таких справ, з яких 34% припали на 2023 рік. Станом на липень 2024 року в судовому реєстрі вже зафіксовано 111 адміністративних та 22 кримінальні справи щодо ДТП за участю електросамокатів.
Київрада береться за електросамокати: їх оголосили реальною загрозою для пішоходів
У Київраді вважають, що правила користування електросамокатами та електровелосипедами потребують перегляду. Це викликане хаотичним розміщенням таких транспортних засобів на тротуарах та потребою в напрацюванні культури поведінки користувачів мікромобільного транспорту.
На зустрічі 12 травня за участі депутатів, представників КМДА, патрульної поліції та компаній-операторів прокату мікромобільного транспорту (електросамокатів та велосипедів) було вирішено, що в столиці розроблять єдині для всіх операторів ринку правила паркування мікромобільного транспорту на тротуарах. Додатково, усі користувачі повинні знати та розуміти правила його використання. На зустрічі домовилися створити робочу групу, яка розробить нові правила, і зрештою їх оформлять у проект рішення, що розглядатиме Київрада.
Також ми писали, що з 5 червня у Києві запроваджено обмеження на рух великовагового автотранспорту у денний час. Згідно з розпорядженням КМДА, забороняється рух містом транспорту з загальною вагою понад 24 тонни та навантаженням на вісь більше 7 тонн. Контроль за дотриманням нового режиму забезпечить патрульна поліція Києва. Обмеження діятимуть у дні та години, коли температура перевищуватиме позначку +28 градусів.