У компанії-постачальнику електроенергії Yasno, що входить до групи ДТЕК, пояснили, звідки беруться рахунки з сумами, що перевищують реально спожитий обсяг. Причиною цього може бути несвоєчасна передача показань лічильника, внаслідок якої відбувається так зване “середнє” нарахування. Або ж суто людський фактор і власна неуважність під час надання показань.
Щомісяця до 20 числа киянам потрібно сплачувати за світло, і нерідко буває так, що вони геть не розуміють, чому в рахунках така велика сума. Як пояснює компанія Yasno на своїй корпоративній сторінці у Facebook, зазвичай шокуючі платіжки надходять з двох причин. І обидві пов’язані з помилками саме споживачів, які можуть бути як механічними, так і глобальними.
По-перше, йдеться про невчасну передачу показань лічильника – і це глобальна помилка, адже у таких випадках сплачувати доведеться не за фактично спожиту електроенергію, а за середнє нарахування. І тому наприкінці кожного місяця киянам нагадують надати свої показники саме в розрахункові дати, а це останні два календарні дні місяця і три дні наступного за розрахунковим. У лютому з його 28 днями особливо потрібно бути уважними та не прогавити потрібні терміни, як починаються вже 26 лютого.
Крім того, нарахування обсягів за середньодобовим споживанням відбувається у разі, якщо споживач взагалі забув передати показання лічильників. Таке, звісно, може статися з кожним, але якщо фактичний обсяг спожитої електроенергії був меншим за нарахований, гроші повернуться внаслідок перерахунку.
Друга причина завищених рахунків – суто механічна помилка споживача, який написав не ту цифру або зайвий нуль. І це теж легко виправити, але звертатися у будь-якому випадку потрібно не до Yasno, звідки надійшов рахунок, а до свого оператора системи розподілу.
“Оператору системи розподілу (ОСР) потрібно надати коректні показання разом з фото лічильника. Після того, як ОСР відкоригує обсяги, у наступній платіжці ви побачите перерахунок відповідно до фактичного споживання”, – повідомляють у Yasno.
І нагадують, що до них кияни можуть звертатися через чат-боти у Viber або Telegram з приводу зарахування коштів або способів оплати. Дізнатися контакти свого оператору системи розподілу можна на сайті Yasno. Саме він відповідає, зокрема, за встановлення лічильників та фіксацію їхніх показань.
У YASNO розповіли про те, коли кияни найактивніше платять за електрику, і пошпетили тих, хто взагалі не сплачує за послуги
Нагадаємо, раніше Інформатор писав про те, що у компанії-операторі розподілу YASNO, що входить до групи ДТЕК, підбили не найрадісніші підсумки 2024 року. Мова йде про тих, хто не поспішає сплачувати за отримані послуги, а це чверть від усіх клієнтів компанії. “Спільними зусиллями” мешканці столиці накопичили у 2024 році вражаючу суму в майже пів мільярда гривень.
Також ми розповідали, що у YASNO виявили період найактивніших розрахунків киян за спожиту електрику. Для тих, хто не любить накопичувати борги, проміжок часу, коли потрібно розрахуватися, зовсім невеликий – з 11 по 20 число кожного місяця. Але найчастіше кияни з розрахунками “тягнуть” до останнього.