Пані будильниця: у київському метро розповіли про найрідкіснішу професію у підземці

У київському метро розповіли про одну з найрідкісніших професій, що, тим не менш, затребувана у столичному транспорті – чергову кімнат відпочинку, або “будильницю”. Такі фахівці є штучними, адже працюють лише в депо підземки, але їхня робота не менш важлива для транспорту міста, ніж робота самих машиністів чи механіків. Адже чергова має створити комфорт для відпочинку машиністів після зміни – а зранку розбудити, аби ті не пропустили свої рейси.

Професії чергової кімнат відпочинку, в народі – “будильниці” КП “Київський метрополітен” присвятив окремий пост у Facebook. Транспортники зазначили, що у підземці працює понад 300 професій, і ця посада є однією з найрідкісніших. Посадові обов’язки чергової прості: вона має дбати про кімнати відпочинку, де проводять час машиністи між пізніми вечірніми та вранішніми змінами.

“Працівники депо та машиністи між собою називають її “будильницею”, адже чергова має вчасно розбудити машиніста на ранкову зміну. Вона стежить за чистотою кімнат, готує ліжка до сну, змінює постільну білизну та прибирає після того, як машиніст залишає кімнату. Особлива увага приділяється чистоті: білизна вчасно передається до пральні, а кухонна зона завжди підтримується в охайному вигляді”, – розповідають у підземці про професію чергової.

Цікаво, що саме будити машиністів чергові мають також за графіком. Алгоритм, кажуть у метро, простий, але точності вимагає такої саме, як графік руху потягів: машиніст реєструється в журналі, вказує час пробудження. А вранці чергова має точно за графіком розбудити кожного працівника, іноді, кажуть, це відбувається з інтервалом у декілька хвилин.

“Найраніше пробудження починається о 04:33, а найпізніше – о 05:36. Після того як машиністи вирушають на свої маршрути, чергова прибирає кімнати, складає постіль і відправляє білизну до пральні”, – додали у КП “Київський метрополітен”.

Жінкам підвладні й вантажні крани: у метро Києва вже 40 років працює кранівницею пані Валентина

Нагадаємо, у вересні 2024 року Інформатор писав про те, що КП “Київський метрополітен” зробило допис у соцмережах про пані Валентину, що працює у підземці машиністкою вантажного крану. З її допомогою метрополітен вирішив шукати фахівців для цієї важкої ділянки, хоча і не тільки для неї. Перелік вакансій у київському метро досить великий – від економіста та інженера-технолога до двірника для вулиці та прибиральника для технічних приміщень.

А от у травні ми розповідали, що у Київському метро змушені були зменшити кількість поїздів на лініях через мобілізацію їхніх працівників та відсутність бронювання. На одній тільки “зеленій” лінії метро з 1 червня знімуть одназу 8 поїздів (або чотири пари), і замість 22 пар будуть їздити лише 18. Також критичною є ситуація з депо: ймовірно, з початку літа буде закрито пункт технічного обслуговування (ПТО) на ст.м. “Лісова”. Це також зменшить кількість поїздів на лінії на 8 поїздів.

Джерело