Паркінг Київського велотреку: приватний клуб для 30 автомобілів на завжди!

На табло паркінгу Київського велотреку, яке відображає кількість вільних місць, завжди блимає “0”, незалежно від того, чи день, чи ніч. Хоча стоянка є комунальною, збудованою на гроші киян, користуються нею виключно “свої”. Доступ для “чужих” постійно заблоковано — щонайменше 30 з 40 місць займають постійні абонементи.

Підземний паркінг, розташований під київським велотреком на вулиці Липинського, 15, належить до небагатьох у центрі столиці. Він вміщує лише 40 автомобілів, більшість з яких мають постійні бронювання. За даними ГО “Пасажири Києва”, щомісяця тут реалізується близько 30 абонементів по 6,9 тис. грн кожний. Власники таких “пропусків” мають пріоритет, і їхні місця фактично недоступні для інших водіїв.

Дослідник і співзасновник ГО “Пасажири Києва” Олександр Гречко у своєму блозі наголошує, що паркінг є комунальним обʼєктом, закріпленим за КП “Спортивний комплекс “Стар”. Однак, 75% простору зайнято обмеженою кількістю автовласників, а решта місць, за його словами, можливо, використовується співробітниками велотреку. В результаті при оплаті 50 гривень за годину, знайти вільне місце тут практично не можливо — табло “0 вільних місць” постійно світиться.

Це явище має не лише побутовий, а й економічний вплив. За оцінкою активістів, місячна виручка могла б досягти 750 тисяч гривень, якщо б всі місця працювали за погодинною оплатою. Водночас, через продаж абонементів, місто недоотримує близько пів мільйона гривень щомісяця, і все це на обʼєкті, фінансованому платниками податків.

“Однак важливіше за фінансові питання є ефективність використання паркінгу для короткострокового перебування автомобілів, а не для постійного зберігання. Це ненормально, коли група людей з 30 приватними автомобілями заважає іншим знайти зручне місце на 1-2-3 години, особливо для сотень, хто щоденно відвідує велотрек, Інститут травматології або просто має справи в центрі столиці,” – зазначає Олександр Гречко.

Крім того, доступ обмежений не лише для автомобілів — паркінг закривають під час повітряної тривоги, аби уникнути притоку сторонніх осіб. Для остаточного захисту від сторонніх, приміщення досі не включено до реєстру захисних споруд Києва та не відзначене на мапі в “Києві Цифровому”. Це означає, що адміністрація не зобов’язана доставати його для мешканців під час загроз.

Шевченківська РДА пояснює, що простір нібито небезпечний, оскільки в разі прильоту можуть бути ураження уламками. Однак це не заважає використовувати його щоденно як звичайний паркінг. Отже, є всі підстави запитувати: якщо приміщення здатне вмістити десятки авто, чому воно непридатне для кількох десятків людей?

Комунальний статус об’єкта, високий попит на паркувальні місця в центрі міста, а також поточна війна – все це робить ситуацію навколо паркінгу велотреку неприйнятною. Активісти вважають, що міська влада повинна скасувати продаж абонементів і перевести об’єкт на повністю погодинний режим. Паралельно слід привести до ладу статус приміщення як потенційного укриття для мешканців району.

Паркувальні проблеми: нестача місць біля Центрального вокзалу вирішується шляхом облаштування паркінгу у “Ямі”

Нагадаємо, нещодавно стало відомо, що замість занедбаного ринку у “Ямі” біля Центрального вокзалу планується створення паркінгу. Про демонтаж контейнерів гуртового ринку, що існував під мостом на вул. Симона Петлюри (вздовж вулиці Вокзальної) ми повідомляли наприкінці травня 2025 року. Тепер там облаштовують паркомісця, аби вирішити проблеми, що виникли біля вокзалу після змін організації руху транспорту та створення велодоріжок на місці колишньої стоянки.

Також кияни звертаються до міської влади з проханням скасувати виділені смуги для громадського транспорту, які були впроваджені для обслуговування автобусних та тролейбусних маршрутів після зупинки метро у грудні 2023 року. Причина проста: одразу після відновлення руху потягів, жителі Київщини, що приїздять на роботу, почали залишати свої автомобілі у дворах на Теремках. В результаті, місцеві мешканці організовують збори, аби перетворити виділені смуги на паркувальні місця обабіч дороги.