Паркувальні реалії: у ЖК Polar Park на Оболоні кількість паркомісць виявилася вдвічі меншою від обіцяної

Мешканці Мінського масиву в Києві готуються до загострення вже існуючої паркувальної кризи. ЖК Polar Park, який зводять на вул. Калнишевського, та проти якого протестують місцеві жителі, схоже, не має намірів забезпечити комплекс достатньою кількістю місць для автотранспорту. На фоні актуальної ситуації в мікрорайоні, де у двори не може “пробратися” спецтехніка, перспектива заселення нових п’яти 25-поверхівок викликає занепокоєння у мешканців Оболоні.

Компанія “Інтергал-Буд”, що займається будівництвом житлового комплексу Polar Park на вулиці Петра Калнишевського, отримала згоду Мінрегіону на відхилення від будівельних норм. Як стало відомо з Facebook-спільноти “Моя Оболонь”, громадське об’єднання “Актив Мінського масиву” отримало підтверджуючі документи. Замість запланованих 750 паркомісць для такого обсягу житла забудовник має намір облаштувати на 352 місця менше. В документі йдеться про те, що ця різниця буде компенсована завдяки “відкритим автостоянкам та гаражним кооперативам, що розташовані на прилеглих територіях у зоні пішохідної доступності”.

Це викликало обурення серед мешканців, які роками стикаються з проблемою нестачі місць для паркування в мікрорайоні. Як повідомляє “Хмарочос”, ситуація на Мінському масиві є критичною: автомобілі щільно запарковані у дворах, під’їзди заблоковані, і в разі надзвичайної ситуації екстрені служби не можуть проїхати. Місцеві жителі зазначають, що навіть до появи нового ЖК не було де залишити транспорт, а закриття великої парковки на місці знесеного ТЦ “Полярний” загострило ситуацію – 200-300 автівок перемістилися на вулиці та у двори.

Згідно зі словами активістів, забудовник обіцяв два паркінги по 375 місць: наземний гостьовий та підземний. Однак навіть тоді виникали сумніви, чи буде цього достатньо для п’яти 25-поверхівок і близько 3 тисяч нових мешканців. А тепер з’ясувалося, що навіть ці обіцянки були завищеними: активісти отримали документи, що свідчать про те, що фактично планується майже вдвічі менше паркомісць. Ще у березні 2025 року під час мітингу представники забудовника озвучили цифру у 750 місць.

Протистояння між громадою та забудовником триває вже понад чотири роки. У 2021-му мешканцям анонсували новий ресторан – на території колишнього ТЦ “Полярний” у жовтні 2025 року справді відкрили McDonald’s. Однак одночасно почали зводити п’ять висоток, що стало несподіванкою для громади. Активісти зазначають, що паспорт об’єкта все ще вказує на будівництво закладу громадського харчування.

Звернення до Київради, ДАБІ, петиції та мітинги не принесли бажаного результату. А з 2 червня 2025 року в ЖК розпочався продаж квартир – ціни починаються від 1207 доларів за квадратний метр. Найбільшою проблемою, за словами місцевих жителів, залишається транспортна ситуація, і вони побоюються, що масштабна забудова без реального забезпечення паркомісцями може призвести до повного транспортного колапсу.

Киянам пропонують сплачувати за паркування під власними будинками

Нагадаємо, днями кияни збирають підписи за легалізацію “проблемних” парковок біля житлових будинків. Пропонують такий механізм: паркувальні місця для автомобілів повинні бути легалізовані, якщо три чверті мешканців не проти такої ініціативи. Ціну для власників планують встановити економічно обґрунтовану, у тому числі й на тривалі періоди (квартал), обіцяючи, що це принесе місту значні прибутки.

Крім того, повідомлялося, що за літо кияни сплатили більше за порушення правил паркування, ніж за офіційні парковки. Протягом трьох літніх місяців інспектори посилили контроль, але звичка паркуватися правильно ще потребує часу на формування – фінансовий баланс поки що не на користь водіїв.