Перейти через Хрещатик і не тільки: де в Києві з’являться наземні переходи

Проблема наземних переходів, зручних для маломобільних та літніх людей, у Києві має хронічний характер. Вирішити її не допомагають ані розмови про створення безбар’єрного середовища , ані збільшення кількості киян, які його потребують. Хоча у 2025 році Київ планує здійснити “ривок” і покращити сумну статистику.

Про кількість та розташування нових наземних переходів, що дублюватимуть підземні та надземні, повідомили у ГО “Пасажири Києва”, з посиланням на відповідь Департамента транспортної інфраструктури, отриману виданням The Village. Перелік від Дептрансу на 2025 рік містить аж шість переходів, що може вважатися перемогою. Для порівняння, у 2024 році їх було обладнано чотири, у 2022 та 2023 – по два. 

До речі, серед шести запланованих є й перехід на перетині Хрещатика й Прорізної, який нещодавно обіцяв киянам очільник КМВА Тимур Ткаченко. А згодом поскаржився, що посадовці з Дептрансу усіялко пручаються “за прямою вказівкою” Кличка. Але, судячи з переліку, в якому перехід все ж таки фігурує, ймовірно, питання владнали. Щодо місць, де в 2025 році мають встановити наземні переходи, заплановані наступні локації:

  • Іллєнка – Січових Стрільців – Глибочицька – Коперника (біля кінотеатру “Київська Русь”);
  • Костянтинівська – Верхній/Нижній Вал;
  • Велика Васильківська – Коновальця (біля Палацу “Україна”);
  • Хрещатик – Прорізна;
  • Хрещатик – Михайлівська (Майдан Незалежності);
  • Бориспільська, 8 (біля палацу культури “Дніпро”).

Як зазначають у ГО “Пасажири Києва”, останні три об’єкти – нові і раніше не були анонсовані Дептрансом. При цьому з попереднього переліку зник перехід через Боричів узвіз на перехресті з Володимирським узвозом (Поштова площа).

“Шість об’єктів на цей рік виглядають як значне збільшення темпів, головне щоб під це була закладена фінансова основа – наземні переходи це не rocket science, але без них на десятках вулиць люди на колісних кріслах банально не можуть перебратись через дорогу”, – наголошують транспортні експерти.

Загалом ситуація з дублюючими наземними переходами в Києві є найгіршою серед великих українських міст. На початку 2022 року було досліджено понад 100 локацій та узгоджено перелік з 49 першочергових наземних переходів, що мають продублювати підземні та надземні. Наразі з цього переліку реалізовано 8 об’єктів, тобто 16% від потрібного – карта облаштованих переходів доступна за посиланням.

У Києві облаштували новий наземний перехід через вул. Вадима Гетьмана з сюрпризом

Як повідомляв Інформатор, наприкінці 2024 року на перехресті вулиць Олекси Тихого та Вадима Гетьмана у Солом’янському районі облаштували наземний пішоходний перехід. До світлофора прикріпили також сигнал для велосипедів, Втім, він поки що не працюють, бо поряд відсутня велосипедна інфраструктура. Ймовірно, найближчим часом її тут таки створять – наприклад, частину проїжджої смуги віддадуть під велосипеди.

Також Інформатор писав про те, що у Києві на вулиці Саперно-Слобідській знову відкрили аварійний надземний перехід біля станції міської електрички “Київ Деміївський”. На жаль, причиною стала трагедія. Через закриття переходу у жовтні люди перетинали шестисмугове шосе просто по проїжджій частині – зрештою, одна з пішоходів потрапила під машину.

Джерело