У межах весняного арт-сезону київський ЦУМ пропонує глибоке занурення – майже в буквальному сенсі. Його нові вітрини на Хрещатику, оформлені у співпраці з молодою українською ілюстраторкою Марією Фоєю, дають змогу зупинитися і відчути спокій. Арт-проєкт, що отримав концепцію морських глибин, став справжньою візуальною медитацією серед гамору центру міста.
Як зазначають у ЦУМі, цьогорічна весняна тема – не про гучність і яскравість, а про тишу, внутрішнє оновлення й пошук себе. Як пояснює авторка проєкту, це простір, який не кричить, а говорить дуже тихо. Кожна з семи вітрин – це окрема метафора етапу внутрішньої подорожі, а основна символіка – вода як дзеркало, як середовище спокою і глибини.
Перша вітрина – “Занурення”: фігури стоять на поверхні бурхливих хвиль, де ще відчувається шум зовнішнього світу. Наступна – “Початок подорожі” вражає монументальним восьминогом, який не загрожує, а охороняє. У третій, яка називається “Пошук”, пливе медуза, ніжна й світла, як ліхтарик у темряві.
Далі “Політ”, де серед фігур ширяють манти – легкі та фантазійні, мов думки, що вириваються з глибини назовні. “Дивитись усередину” – найбільш абстрактна вітрина, де замість фігур лише концентричні хвилі. У “Спогляданні” все розчиняється в м’якому світлі. А “Повернення” завершує подорож – у кадрі фрагмент кита, величний і теплий, як символ нового спокою.
Усе це – не просто декор. Вітрини створені у змішаній техніці: діджитал-ілюстрації, надруковані на об’ємних панелях, поєднані з тривимірними елементами, що створюють глибину сцени та занурюють глядача. Синьо-бірюзова палітра, світлові акценти та плинність ліній підсилюють ефект внутрішнього спокою.

Марія Фоя – художниця з Києва, випускниця кафедри образотворчого мистецтва КПІ. Вона вже співпрацювала з такими виданнями, як The Guardian Weekly, The New York Times, Die Zeit, Sierra Magazine. У своїх роботах часто звертається до теми водної стихії. “Це якесь неосяжне тяжіння до моря – могутнього, прекрасного, трохи містичного”, – зізнається вона. За її словами, підводний світ – це місце сили, і саме через нього вона передає відчуття затишку, тиші й глибини.
Київський ЦУМ продовжує свою традицію колаборацій з українськими митцями. Весною 2023 року вітрини прикрашали фантазійні образи від сестер Фельдман, які згодом здобули міжнародну відзнаку на конкурсі VMSD 2024 у номінації “Найкращі несвяткові вітрини”. Восени того ж року вітрини ЦУМу були присвячені творчості Марії Примаченко – тоді дизайнери оформили простір у стилі наївного мистецтва художниці, з її фантастичними звірами, вишивками, керамікою та кольорами Полісся.
ЦУМ продає найдорожчий комплект постільної білизни у Києві та запровадив сервіс з доставки й примірювання одягу на дому
Нагадаємо, в найелітнішому ТРЦ Києва, ЦУМі на Хрещатику, продають постільну білизну та ковдри, один комплект яких коштує чверть мільйона гривень. Йдеться про вироби елітного швейцарського бренду домашнього текстилю від Christian Fischbacher. Нічний спокій та затишок за такі гроші створюють шовк і сатин – найкраще, з погляду маркетологів, поєднання.
Сам виробник повідомляє на сайті, що створює люксові текстильні вироби вже більш ніж 200 років, та розробляє унікальні високоякісні тканини, килими, шпалери та аксесуари для домашнього вжитку з 1819 року.
Також ми розповідали, що ЦУМ запровадив сервіс із доставки та примірювання одягу “на дому”. Відповідна рекламна кампанія ведеться у Facebook та інших соціальних мережах. Поки що послуга шопінгу із виїзною приміркою зробили безкоштовною, достатньо просто обрати одяг з того, що виставлений на сайті ЦУМ, додати до корзини та обрати функцію виїзної примірки.