Проспект Свободи в Подільському районі Києва готується до масштабного ремонту. У КМДА підкреслюють, що оновлення не відбувалося протягом 40 років, отже, настав час для змін. Натомість транспортні експерти вважають, що така реконструкція є прикладом “грошоспалювального заводу”, адже можна було б обійтися меншою мірою робіт та витрат. Згідно з даними комунальних служб і активістів, вулиця знаходиться в задовільному стані, а ушкодження є мінімальними.
Комунальна корпорація “Київавтодор” оголосила тендер на капітальний ремонт проспекту Свободи від проспекту Правди до проспекту Василя Порика. Ця магістраль, побудована в 1975 році, є важливою транспортною артерією мікрорайону Виноградар. В КМДА стверджують, що ремонт був відсутній протягом 40 років, і заплановані роботи суттєво поліпшать якість проспекту.
Відповідно до документації, під час капремонту планується повне оновлення дорожнього покриття, тротуарів, системи дощової каналізації, освітлення та велосипедної інфраструктури. Передбачено також зниження бордюрів та встановлення тактильної плитки для безпеки маломобільних громадян. Очікувана вартість робіт становить 467 млн грн, а їх виконання заплановано на 10 місяців після підписання договору.
Однак громадськість ставить під сумнів доцільність витрачання таких великих сум в умовах, коли можна було б обмежитися меншими витратами. У Telegram-каналі ГО “Пасажири Києва” активісти звернули увагу, що за актом КП ШЕУ Подільського району лише 1,28% покриття проспекту потребує середнього ремонту. Бордюри, зливостоки та огорожі знаходяться в нормальному стані. Активісти зазначили, що відновлення окремих пошкоджених ділянок могло б обійтися приблизно в 1 млн грн — як кажуть, відчуйте різницю.
Ще в аналітиці “Пасажирів Києва” наприкінці 2024 року щодо планування ремонтів на 2025 рік зазначалося, що на проспект Свободи планували виділити 328 млн грн. Однак ця сума “виросла” за 10 місяців до майже пів мільярда. На цей рік, який закінчується, закладено близько 1 млн грн, а більша частина фінансів запланована на наступний бюджетний період.
У проекті не передбачено облаштування наземного пішохідного переходу на перетині з проспектом Європейського Союзу, де наразі функціонує єдиний підземний перехід на весь Виноградар. Це, на думку активістів, суперечить задекларованій меті — створенню безбар’єрного простору.
“Загальна вартість поточного ремонту пошкоджених ділянок просп. Свободи була б в сотні разів меншою за вартість капремонту. Однак місто продовжує витрачати кошти в режимі жнив перед закінченням бюджетного року”, – відзначають члени ГО “Пасажири Києва”.
Які ще споруди планують ремонтувати у Києві, і як швидко перетворюються шляхопроводи
Нагадаємо, що ще у лютому 2025 року було оголошено про ремонт ще двох великих шляхопроводів та надземного пішохідного переходу в Києві. Тендери на розробку проєктної документації для ремонту на той час уже були оголошені. Робота архітекторів коштуватиме місту 7,6 млн грн. Це все важливі для міста шляхопроводи, на ремонт яких ще не розпочато.
Проте на столичному Подолі підрядники активно почали демонтаж проблемного шляхопроводу на вулиці Новокостянтинівській. Лише за тиждень роботи принесли вражаючі результати: за перший день зі старту демонтажу було знято 15 балок — могли б і більше, але вирішили трохи “придивитися”.
