Площа розбрату: кияни хейтять нову схему дорожнього руху біля залізничного вокзалу

Кардинальна зміна організації руху транспорту на Вокзальній площі у Києві наробила стільки галасу як на “місці події”, так і в соцмережах, скільки не вдавалося ще жодному з інфраструктурних нововведень останніх років. Розподілення транспортних потоків буквально “вичавило” з площі легкові авта: їх тепер буде значно складніше запаркувати, адже замість колишніх паркувальних місць тепер велодоріжки. Втім, це не єдина претензія до новаторів.

“Просто не шастайте залізницею”

Загалом те, що мало б відчуватися як покращення, викликало роздратування та незадоволення. Як висловився на своїй сторінці у Facebook автомобільний блогер та керівник першого електромобільного порталу Autogeek Євген Муджирі, нова схема руху транспорту – це той самий випадок, коли змагались з водіями, а перемогли здоровий глузд.

“Мамкіни урбаністи щасливі. Але щасливі вони не від того, що реалізували класний проєкт. А від того, що водії тепер незадоволені, а значить, рахунок 1:0 на користь урбаністів”, – зазначив Муджирі.

“Незадоволення” – м’яко сказано: водії розлючені і навіть дійшли висновку, що рух площею змінили, аби спонукати їх відмовитися від автівок. І найболючіше місце у новій схемі – це ліквідація місць для паркування, замість яких тепер прокладені велодоріжки. У коментарях під дописом Євгена Муджирі з цього приводу розвернулися справжні баталії – люди обурюються, що тепер автівку треба залишати мінімум за 1 км від вокзалу, а потім тягнути на собі валізу по розбитих тротуарах.

“На вокзал багато людей їде машиною або таксі. Жодна людина, яка має фінансову можливість, не обере тягнути двох-трьох малих дітей і купу валіз громадським транспортом, особливо о 6:30 ранку або після 10-ї вечора. А підʼїхати на таксі до входу тепер займає добрих 10 хвилин”, – зазначила відома фахівчиня з комунікацій, колишня позаштатна радниця Голови ДФС Ігоря Білоуса, Міністра економічного розвитку і торгівлі Айвараса Абромавичуса та Міністра фінансів Оксани Маркарової Ярина Ключковська.

На думку відомого київського піарника Сергія Дідковського, головна проблема Вокзальної площі – це відсутність комфортного паркінгу, окрім території біля Південного вокзалу. Те саме, до речі, стосується і території навколо автовокзалу.

“Хоча у міста немає стратегії розвитку, то чому кожен не може робити те, що він хоче? Анархія! Ще прикольно, що велодоріжки є, а велопаркінгів немає”, – написав Дідковський.

Найяскравіше з приводу нововведення висловився у своєму неповторному стилі бізнесмен, письменник та блогер Гарік Корогодський: “Бо …. (ненормативна лексика – Ред.) шастати залізницєю, коли є авто чи вєлік”. До речі, з приводу велодоріжок, автоблогер Євген Муджирі зауважує, що основна функція площі перед центральним залізничним вокзалом – це дати змогу комфортно приїхати і поїхати, а не влаштовувати вело екскурсії. Тому рішення змінити схему руху саме таким чином є нелогічним і несе більше шкоди, ніж зручності.

Проте у нової схеми руху є й захисники. Наприклад, депутат Київради від фракції “Голос” Макс Нефьодов назвав проєкт “класним”, і “справжньою перемогою”.

“Просто тим, у кого є машини, абсолютно плювати на всіх оточуючих, бо наявність машини в нашій країні — це ознака успішного успіху”, – написав Нефьодов і висловив сподівання, що тепер усіх, хто спробує паркуватися, будуть евакуйовувати. І зазначив, що головна мета зміни руху – відокремлення приватних авто від громадського транспорту. А велодоріжки, які мають робити при будь-якому ремонті дороги – це додатковий плюс”, – вважає політик.

На що скаржаться водії

Окрім велодоріжок замість місць для паркування, водії визначать цілу низку незручностей, які “забезпечила” нова схема руху. Серед головних:

  • Проблеми в русі на прилеглих вулицях, де затори тепер тільки збільшуються;
  • Перешкоди у зустрічі хворих та поранених;
  • Хаос із таксі при великій кількості викликів та відсутність місць для них у разі очікування клієнтів;
  • Необхідність об’їхати зайвий кілометр через Жилянську (Вокзальна площа тепер не проїзна);
  • Неможливість проїхати з Вокзальної на вул. Митрополита Липківського або потрапити з вул. Петлюри на Вокзальну;
  • Незручність для пасажирів із обмеженими можливостями;
  • Велика відстань до найближчих парковок та нестача місць на них.

Що кажуть автори ідеї

Іі “батьками” стали Центр організації дорожнього руху, заступник голови КМДА Костянтин Усов, ГО “Пасажири Києва”. Як зазначають у цій громадській організації, до реорганізації руху були залучені різні розробники – з Луцька, Харкова, Львова за основу взяли концепцію ЦОДРу.

“Експерт Дмитро Беспалов, який проводив транспортне моделювання, зазначив, що на площі затримки виникали через постійні “конфлікти” між транспортними засобами і значну частку транзитного трафіку. Якщо вирішити ці проблеми, то затримки і громадського і приватного транспорту зменшаться приблизно на 40%.”, – повідомляють “Пасажири Києва”.

Поки й про вирішення проблеми, і про зменшення затримки говорити надто рано. Наразі представники ЦОДРу та транспортні активісти намагаються відповідати на “гострі питання” водіїв. З їхніх пояснень у соцмережах випливає, що перед реалізацією проєкту фахівці виїжджали, оглядали та аналізували ситуацію і навіть робили мікромоделювання. Тобто, все має бути прораховано та передбачено.

Так, аргументом розробників реформи стосовно неможливості виїзду з вул. Петлюри на пл. Вокзальну є те, що поворот скасовано для ліквідації транзитного руху. Аби на Вокзальну площу заїжджали тільки ті, кому потрібен сам вокзал – привезти або забрати пасажирів, а не проїхати повз, “бо так коротше”.  Щодо висадки та посадки пасажирів із приватних автівок, це наразі можна зробити у другій та третій смугах, а також на вулиці Вокзальній. А скасування наскрізного проїзду з Вокзальної площі на вул. Вокзальну в напрямку вул. Скоропадського має ліквідувати “конфліктні точки” через транзитний потік транспорту.

Проте зміни на Вокзальній площі відбуваються “зі скрипом”. Минуло вже чотири дні, але поки територія не має того ідеального вигляду, де всі займають свої смуги, ніхто нікому не заважає, а на місці паркування катаються безтурботні велосипедисти – з валізами чи без них. Поки велосмуга працює як парковка, просто на неуважних водії полює інспекція з евакуаторами. Парковка, що знаходиться за зупинкою маршруток, продовжує функціонувати. 

На автобусній зупинці машин дійсно немає – їх туди не допускає поліція. При цьому маршрутки все ще стоять там, де й були, хоча тут вже мало б бути дві смуги для висадки пасажирів з приватних автівок. Натомість їх висаджують на тролейбусній зупинці, заважаючи тим, хто виходить з тролейбусів. Реорганізація триває, далі буде.

Ремонт на вулиці Іллєнка в Києві не змінив на краще організацію дорожнього руху

Як повідомляв Інформатор, на Дорогожичах закінчується ремонт дорожнього покриття на вулиці Іллєнка. Проте новий асфальт вже є, а покращення організації дорожнього руху так і не сталося. ГО “Пасажири Києва” пропонували створити виділену смугу для руху громадського транспорту на широкій ділянці, де є по три смуги руху в кожну сторону. І виділену смугу для руху громадського транспорту на вузькій ділянці вулиці, де є по дві смуги руху в кожну сторону. Але пропозиції громадських активістів, які б дозволили зменшити затори у напрямку центра, проігнорувалися.

Також ми розповідали, що в столиці  відремонтують підземний перехід під площею Українських Героїв (колишня Льва Толстого) у самому середмісті. Поки розроблятимуть лише проєктно-кошторисну документацію для ремонту, і лише за проєкт місто готове сплатити близько 4 млн грн. Йдеться не лише про самий перехід, а й про зміну організації дорожнього руху над ним і загалом широкий перелік робіт. Роботи фінансують з бюджету, також вони включатимуть заміну оздоблення переходу, інженерних мереж, організацію дорожнього руху та впровадження енергоефективних технологій.

Джерело