Потягів вже не буде, ночуйте на пероні: киян обурює дружній сервіс метрополітена після відбою повітряних тривог

Ризик ночувати “не на тому березі” кожного вечора виникає для киян, які не встигли на останній потяг метро – і не внаслідок власного запізнення, а тому що відбій повітряної тривоги стався після того, як цей самий потяг показав свій “хвіст” та зник у тунелі. Як пасажири мають дістатися з одного берега на інший у час, коли і наземний транспорт пішов у депо – в КП “Київський метрополітен”  нікого не хвилює. Єдина їхня пропозиція – ночувати на пероні і скористатися метро вже зранку.

Про своє обурення від ставлення підземки до пасажирів у Facebook повідомила киянка Олеся Натха, яка ввечері 2 листопада вперше потрапила у таку ситуацію, опинившись на Видубичах під час повятрної тривоги. Коли стався відбій, всім, хто мріяв потрапити на Лівий берег, повідомили, що на сьогодні робота метрополітену завершена.

“Потягів більше не буде. Але ви можете залишитися на пероні до ранку”, –  оголосили по гучномовцю одразу після відбою, який вчора був, якщо ви звернули увагу, одразу після відправлення останнього потягу. Ми бачили його хвіст у момент оголошення відбою! Півперону (буквально) людей мусить якось добратися до Харківської-Позняків, міст, ясна річ, перекритий, цінник таксі в цей час 700-900-1000… Багато хто одразу почав гуртуватися і ділити поїздки. Але були й дуже розгублені пасажири… Бачила одного, який почав моститися спати, судячи з пози – до ранку. Один поважного віку дядько щось намагався довести поліцейському, який у відповідь роздратовано просив того “не провокувати”, написала киянка.

Ті, хто вже потрапляв в історії з “останнім потягом”, розповідають, що завжди треба бути готовим пересаджуватися у таксі. Самі, таксисти, звісно, знають та користаються з цих ситуацій, організовуючи групи для тих, хто заради економії коштів шукає собі попутників. А люди не розуміють, чому б метрополітену не організувати єдиний останній спецрейс, та не кидати пасажирів напризволяще.

Головна теза критиків позиції метрополітена така: якщо транспорт відносять до критичної інфраструктури, то чому нікого не хвилює, що люди пізно ввечері мають йти пішки, витрачати на таксі шалені гроші або ночувати на пероні? Проте, як зазначають у Громадській організації “Пасажири Києва”, статус громадського транспорту як критичної інфраструктури у Києві продовжує визначатись не критичною важливістю для функціонування міста, а через його критичний стан та дезорганізованість. А Департамент транспортної інфраструктури КМДА з 2022 року не може розробити порядок відновлення руху транспорту після тривог і чітко прокомунікувати його з пасажирами.

У Київраді порушили питання про додаткові місця для сидіння у метро під час повітряних тривог

Як повідомляв Інформатор, депутатка Київради Вікторія Пташник направила звернення міському голові, Департаменту транспорту КМДА та у КП “Київський метрополітен” щодо встановлення додаткових місць для сидіння на станціях підземки. Ідею подали кияни в соцмережах, коли поскаржилися на відсутність місць для сидіння на одній зі станцій. Крім місць для сидіння, депутатка включила до звернення інші проблемні питання – передовсім, користування пасажирами вбиральнями (Інформатор вже писав – на кожній станції є санвузли, але використовувати їх може дуже обмежена кількість людей), а також доступ до питної води та забезпечення її належної якості. 

Також ми писали, що впродовж 2025-2026 років у метро планують відновити табло зворотного відліку часу до прибуття потягу. Встановлені у підземці наприкінці 2020 року, вони мали б відображати на дисплеях інформацію про те, скільки залишилося чекати до посадки у вагон. Проте з’явилися табло не на кожній станції, а існуючі або перестали працювати взагалі, або нескінченно перериваються рекламою, або таймер з’являться на екранах лише час від часу.

Джерело