Прийде зима – буде мрак: на вул. Центральній Садовій біля Подільського мосту не зробили жодного зливостока

У Києві практично завершений капітальний ремонт вулиці Центральної Садової у Дніпровському районі столиці, що розпочався наприкінці липня 2024 року. Вона має стати однією з під’їзних трас до Подільсько-Воскресенського мостового переходу. За майже 100 млн грн на ділянці у 2,2 км обіцяли замінити покриття дороги та тротуарів, підвищити перехід для безпеки пішоходів, встановити опори зовнішнього освітлення та дорожні знаки, облаштувати водовідведення. Важливість Центральної Садової важко переоцінити – станом на сьогодні це єдина вулиця, що веде до Подільсько-Воскресенського моста з боку Лівого берега (інші, в напрямку Троєщини, поки добудовують).

7 листопада 2024 року кореспондент Інформатора прогулявся та проїхався майже готовою та вже відремонтованою вулицею. Полотно дороги наразі заасфальтоване – від кінцевої зупинки автобуса № 111 та до з’їзду з Подільсько-Воскресенського мосту вже є повноцінне постійне покриття. Розмітку, щоправда, нанесли ще не на всій відстані. Але видно, що дорожники намагалися задовольнити місцевих мешканців, зокрема, зробили зручні асфальтові виїзди з їхніх дворів.

Але є й недоліки, причому досить суттєві: на всій 2-кілометровій відреставрованій вулиці немає жодного зливостока. Ремонт дороги робила група компаній “RDS”, відповідно, питання до підрядника. З урахуванням того, що рівень асфальту був підвищений, нескладно уявити, чим це може обернутися, коли почнуться дощі та снігопади.

“Це у нас буде мрак! Ви ж подивіться – зливостоків ніде не зробили і вже не зроблять, ніхто ж не буде розкопувати новий асфальт. У нас тут завжди, коли йде дощ, утворюються такі калюжі, що проїхати неможливо, і коли снігу багато – теж проблеми. А тепер дорогу підвищили, і вся ця вода буде у людей у дворах. Як прийде зима – побачимо!” – каже Інформатору місцевий мешканець, Володимир.

Власне, відсутність зливостоків – проблема не єдина. Володимир називає ще одну, очевидну: Центральна Садова, вулиця невелика, що проходить тихим мікрорайоном між Русанівськими дачами, залишилася такою ж невеличкою за пропускною здатністю вулицею. Попри новий асфальт і облаштовану інфраструктуру (від новеньких бордюрів до переходів), ширина дорожнього полотна лишилася такою ж, як і була – її не розширили навіть на 1,5-2 метри, хоч така можливість і була.

“Я навіть не можу уявити собі, що буде тут у часи пік”, – хитає головою місцевий.

Виходи з дворів на Центральну Садову вже готові, але дощові каналізації відсутні

Треба зауважити, що здебільшого жителів Центральної Садової у зв’язку з ремонтом турбує навіть не стільки відсутність дощової каналізації, скільки саме збільшення трафіку. Традиційно тиха місцевість із приватною забудовою, де діти звикли ганяти по дорозі на велосипедах, має пристосовуватися до нових умов. Адже тепер цією дорогою вздовж Русанівських садів буде рухатися частина транспортного потоку, що з’їжджатиме з моста в бік ст.м. “Лівобережної”.

“Нас, звісно, ніхто не питав, але ми проти. Уявіть: на Лівобережці величезні дома і повно машин – це і так дає величезний трафік. А якщо додається ще потік з моста, який буде дуже потужним? Жителі новобудов їхатимуть зранку на правий берег – буде затор, а ввечері будуть повертатися додому на лівий – і теж буде затор!”, – обурюється мешканець Центральної Садової Анатолій.

Крім того, люди побоюються, що збільшення трафіку – це завжди зростання небезпеки на дорогах. Кажуть, транспортний потік провокуватиме ДТП та нещасні випадки. І особливо страшно за дітей, яких на Русанівських садах мешкає багато, і які звикли бігати один до одного через дорогу, їздити велосипедами – як висловилася одна молода матуся, тепер “доведеться водити усюди за руку”, або ж не випускати з двору.

Кличко робив “репортаж” з Подільсько-Воскресенського мосту, а строки здачі об’єкта знову посунули

Нагадаємо, днями Інформатор писав про те, що Віталій Кличко розповів про хід робіт на будівництві з’їздів з Подільсько-Воскресенського мосту. Він особисто навідався на будмайданчик і оглянув споруду. Каже: ділянку дороги від мосту до вул. Петра Вершигори, до розворотного кільця трамвая, вже проклали, а нині завершують 90-метровий тунель для автівок, що проходить під залізничними коліями.

Між тим, ми повідомляли, що за планами станом на серпень Подільсько-Воскресенський міст у Києві мали відкрити для руху автомобілів наприкінці жовтня 2024 року. Але це мало б бути знову проміжне рішення, адже його ще будуть добудовувати. А у Департаменті транспортної інфраструктури КМДА поки навіть не визначились, чи буде всередині мосту проходити метро, чи метротрам. Втім, строки здачі знову довелося посунути.

Джерело