Питання життя та смерті: активісти у Києві пропонують штрафувати за хаотичне паркування у дворах

Ситуація з хаотично запаркованими дворами, куди не можуть заїхати ані пожежні, ані швидкі, уже давно стала серйозною проблемою для мешканців Києва. Як зазвичай останнім часом, про це, як і про інші недоліки у столиці, найголосніше інформує голова КМВА Тимур Ткаченко, у якого, хоча й немає ресурсів для вирішення питань, є незламне прагнення вирішувати їх силами КМДА. Експерти ж стверджують, що упорядкувати паркування можна лише на державному рівні, ухваливши необхідні закони та визначивши штрафи для порушників.

Навіть у випадках надзвичайних ситуацій, як нещодавно на Троєщині, коли автомобілі рятувальників фізично не могли дістатися до будинків, резонансу не вистачає, і ситуація не змінюється. Про це розповів автор YouTube-каналу “ЗупиниЛося” Костянтин Андріюк в ефірі Новини LIVE.

“Змушений визнати, хоча це і непопулярно: на сьогодні це неможливо врегулювати. У межах існуючих законів системні зміни не можуть відбутися. Це будуть лише несистемні спроби,” – підкреслив активіст.

На його думку, скільки б Тимур Ткаченко не тиснув на міську владу, скільки б вона не намагалася навести лад, поки не буде системних реформ і ці зміни не будуть ухвалені на рівні Верховної Ради – порядок не з’явиться. І заклики поважати одне одного та паркуватися коректно у дворах, на жаль, не працюють.

“Це на кшталт минулого літа, коли просили не вмикати кондиціонери – і що? Виникло відключення електроенергії, бо всі його вмикнули. Людина думає: “Я ввімкну, бо ж інші вмикають”. І так далі,” – навів приклад Андріюк.

Він переконаний, що “люди порушують, бо їх не штрафують”. Проте для наведення порядку має бути контроль. Автовласникам потрібно забезпечити місця для паркування, де можна залишити авто на ніч. А потім – почати штрафувати за порушення, стверджує експерт.

“Крім того, важливо – забезпечити якісний громадський транспорт. Людина має добиратися не як оселедець у бочці, а комфортно. Вона повинна вчасно прибувати на роботу та комфортно повертатися додому. Тоді авто можна буде залишити в правильно облаштованому місці,” – прогнозує Андріюк.

Які претензії Ткаченко висловив до КМДА

Ткаченко наприкінці липня висловив критику на адресу підлеглих Кличка за повільну реалізацію ініціативи, озвученої чотири місяці тому. У березні він занепокоївся хаотичними парковками у дворах та проблемами, що виникають через це в екстрених службах, і оголосив про початок очистки дворів від запаркованих машин. Це все починалося масштабно та обнадійливо, але за чотири місяці зводилося до визначення всього чотирьох адрес, де колись планували зробити розмітку та встановити антипаркувальні стовпчики.

Нещодавно Ткаченко публічно розкритикував міську владу за те, що продовжується профанація процесу, і додав, що чотири адреси для “пілотного проєкту” лише визначені, але роботи на них не розпочались. А відповідь, що надійшла за підписом Пантелеєва до КМВА, не містить конкретних термінів реалізації чи результатів – лише “опис бюрократичного процесу”.

Ткаченко зазначив, що у разі відсутності прогресу до 11 серпня вимагатиме дисциплінарної відповідальності. Також голова КМВА звернувся до киян, які “самі не розуміють важливості цього питання”.

“Ми обстежили десятки територій та дворів”: у КМДА відповіли Ткаченку за критику

Пантелеєв, якого згадував Ткаченко, відповів голові КМВА у Facebook. Він прозоро натякнув, що для КМДА важливий реальний результат, а для Ткаченка – формальне виконання його доручення. Також він особисто спростував претензії голови КМВА.

“Хочу сказати, перефразовуючи народне прислів’я: пливли, пливли разом, а не доплив,” – написав чиновник КМДА, натякаючи, очевидно, на фразу “пливли-пливли, а на березі всралися”.

Він пояснив, що з квітня на виконання доручення КМДА було обстежено десятки територій та дворів, їх технічні характеристики й актуальний стан. Пантелеєв та команда провели численні консультації з лідерами будинкових громад. На основі цього розроблений пілотний проєкт плану організації дорожнього руху, який має бути погоджений Нацполіцією та іншими сторонами. Цей проект призначений для тестування рішень до того, як його масштабувати.

“Так заведено робити, щоб досягти реального результату, а не просто формально виконати доручення. Щоб упевнено стверджувати, що проблема вирішена, її необхідно вивчити і врахувати ряд факторів, насамперед – роботу та взаємодію з людьми. Ми орієнтуємось на європейські підходи,” – пояснив Пантелеєв.

Вирішення проблеми неможливе без урахування того, що людям потрібно запропонувати альтернативні місця для паркування, зазначив чиновник. Однак, ситуація ускладнюється тим, що кількість автомобілів у столиці щодня зростає.

“Чи я мав заборонити автомобілі у дворах, побудувати шлагбауми, запровадити тотальні штрафи, щоб формально виконати завдання у терміни, якими свідомо плануються?” – запитав він.

Бахматов влаштував на Троєщині навчання та зробив платну парковку під РДА безкоштовною

Поки КМВА і КМДА сперечаються, голова Дарницької РДА Максим Бахматов вирішив включитися у процес вирішення проблеми. Оскільки Троєщина, яка входить до його відання, “засвітилася” у звітах як проблемний район щодо хаотичних паркувань, начальник РДА взяв на себе ініціативу – як кажуть, “Бахматов діє”.

Він показав відео, зняте свідками на Троєщині, та підтвердив, що рятувальники дійсно не можуть проїхати до місця пожежі через припарковані автомобілі, тож змушені витрачати час на те, щоб тягнути гідранти з дороги.

“Саме тому ми проводимо навчання. Ми навчимо. Проводимо роботу з громадою. І допомагаємо ОСББ з регуляцією. Під час пожежі ДСНС повинна мати доступ до об’єктару,” – зазначив Бахматов.

Крім того, парковку під будівлею адміністрації “директор Троєщини” зробив відкритою для всіх, зазначивши, що раніше вартість паркомісця складала 200 грн на добу. За словами Бахматова, на 30 місць було близько 100 перепусток, у тому числі дубликати та клоновані картки, але зараз всі вони відключені. Хто брав хабарі за доступ до парковки, дізнатися йому не вдалося, проте скористатися стоянкою тепер можуть не лише працівники та офіційні гості РДА, а й мешканці району.

Як у Києві почали вивозити занедбані автомобілі: повідомлення встромлюють під “двірники” і евакуюють на спецмайданчики

Нагадаємо, що нещодавно Інформатор повідомив про те, що у спальних районах Києва з вулиць та парковок біля будинків почали прибирати старі автомобілі, які стоять без руху вже довгий час або є відвертим металобрухтом. Організували їх вивезення на безкоштовні майданчики ухваленням рішення Ради оборони Києва. Забрати ж транспорт, який ще потрібен власникам, кажуть, можна в будь-який час.

Незабаром ми опублікуємо, що власників занедбаних автомобілів, які планують евакуювати з доріг та внутрішньоквартальних проїздів, попереджають про вивезення. Для цього під “двірники” таких автомобілів встромлюють папірці від районної адміністрації з контактними даними та поясненням, що автомобіль буде евакуйований, якщо його власник не перепаркує. Цікаво, що у поясненні роз’яснюється, які автомобілі мають на увазі під “покинутими”, але далеко не всі автомобілі, чиї власники отримали попередження, відповідають цим критеріям.