Розкіш на дорогах: Київ очолив рейтинг за кількістю преміальних авто

На київських дорогах з’явилось більше Porsche та Rolls-Royce. І поки одні намагаються продати вживані Lamborghini, Aston Martin і Ferrari, інші активно купують люксові автомобілі, незважаючи на війну та економічні обмеження. Наразі столиця займає перше місце за кількістю нових машин, що підлягають податку на розкіш.

Протягом перших п’яти місяців 2025 року в Україну імпортовано 131 автомобіль, що підпадає під транспортний податок, згідно зі статистикою Опендатабот, заснованою на даних Міністерства економіки України. 43% з цих авто, тобто 56 машин, залишилися в Києві, що є найвищим показником серед усіх регіонів. Ще 13%, а це 17 автомобілів, припали на Київську область, а Львівська та Одеська області поділили друге місце, отримавши по 12 люксових автівок.

Попри те, що загальна кількість таких автомобілів знизилася більш ніж втричі у порівнянні з аналогічним періодом 2024 року, коли ввезли 448 машин, у столиці зберігся стабільний попит на преміум-бренди. У 2023 році імпорт розкішних авто досяг рекорду в 584 одиниці за той же період. Однак у порівнянні з довоєнним 2021 роком, кількість дорогих автомобілів зросла на 42%.

Найбільш популярними автомобільними брендами залишаються Porsche і Mercedes-Benz. Цього року 63% усіх ввезених в Україну “люксових” авто – це Porsche, зокрема моделі Taycan (41%) і Cayenne E-hybrid (8%). Mercedes-Benz займає друге місце, складаючи 21% від загальної кількості, серед яких акцент на моделях S 450 та S 580 4matic (разом 15%).

Найдорожча автомобільна модель 2025 року зафіксована також у Києві – це Rolls-Royce Cullinan Black Badge, вартість якого складає 700 тисяч доларів. Також у столиці з’явився Rolls-Royce Spectre, ціна якого – 600 тисяч доларів. Серед усіх нововведених автомобілів переважають електромобілі (47%) та гібриди (23%), тоді як бензинові машини складають лише 19% у цьому сегменті.

Власники таких автомобілів сплачують щорічний податок у розмірі 25 тисяч гривень, якщо авто випущено не раніше ніж п’ять років тому та коштує понад 3 мільйони гривень. Київ став основним джерелом надходжень: за перші чотири місяці 2025 року кияни сплатили 26,5 мільйона гривень з загальних 87,2 мільйона гривень по країні. До речі, перелік моделей, які підлягають оподаткуванню, щороку оновлюється, і на даний момент налічує 338 авто, у порівнянні з 468 торік.

Навесні кияни масово позбувалися спорткарів Lamborghini та Bentley

Інформатор повідомляв, що кількість елітних спорткарів та дорогих автомобілів європейських брендів, які виставляли на продаж у столиці, з лютого 2025 року суттєво зросла. У квітні на онлайн-майданчиках та у шоурумах активно продавали десятки розкішних італійських і англійських суперкарів.

Автопарк Lamborghini складав до десятка одиниць – наймолодшій (та найдорожчій) з них, Lamborghini Hurakan, всього два роки, і її продавали за 400 тисяч доларів; найбільшій – 15, і це ексклюзивний Lamborghini Gallardo (попри вік, її пробіг становить лише 1 тисячу км, а ціна під час продажу – 285 тисяч доларів). У сумі вартість всіх автомобілів сягає вражаючих 2,7 мільйона доларів, або понад 110 мільйонів гривень.

Також ми повідомляли, що у спальних районах Києва з вулиць та парковок біля будинків почали прибирати старі автомобілі, які бездоллю стояли протягом тривалого часу або стали відвертим металобрухтом. Їх вивезення організувала Рада оборони Києва. Власники транспортних засобів, які все ще використовуються, мають змогу забрати свої авто у будь-який час.