Шанси, що в 2025 році всі без виключення світлофори Києва працюватимуть під час знеструмлень, вкрай невеликі. І навіть, якщо до квітня, як це планують у КМДА, будуть встановлені усі шафи резервного живлення, що закупили минулоріч, ще понад 250 світлофорних об’єктів не будуть готові до знеструмлень. Тож, купувати їх необхідно вже зараз, але у бюджеті закладені кошти на придбання лише 100 шаф.
Згідно з інформацією на офіційному сайті та у соцмережах Центру організації дорожнього руху, у січні фахівці ЦОДРу встановили п’ять шаф резервного живлення для світлофорних об’єктів. Дві – в Солом’янському районі, на перехрестях просп. Відрадний – вул. Академіка Шалімова та бульвар Вацлава Гавела – просп. Відрадний. І ще три – у Шевченківському, на перехрестях: вул. Овруцька – Подільський узвіз, вул. Січових Стрільців – вул. Гоголівська, вул. Житомирська – вул. Олеся Гончара. Роботи відбулися вже після того, як новопризначений очільник КМВА Тимур Ткаченко 13 січня звернув увагу на енергонезалежність світлофорів у Києві.
За його словами, з 737 світлофорних об’єктів лише 327 (менше половини) забезпечені спеціальною шафою резервного живлення на випадок знеструмлення. У КМДА статистика інша – станом на 16 січня вже 338 об’єктів. До того ж, міська влада зазначає, що згідно з графіком, усі шафи, що закупили минулоріч, будуть встановлені до квітня 2025 року. Усі – це 142 шафи, які, за інформацією Ткаченка, є на складі, і якщо п’ять встановили після його зауважень, залишається 137.
Не складно підрахувати, що до квітня у Києві мають бути забезпечені резервним живленням 475 світлофорів. Але ж, щоб забезпечити роботу усіх без виключення світлофорів Києва під час знеструмлень, треба встановити ще 268 шаф. Втім, бюджетом Києва на 2025 рік заплановані кошти лише на 100 шаф, і їх ще потрібно закупити.
Щодо швидкості встановлення обладнання, яка наразі геть не швидка, виходить, що за 70 днів, які залишилися до квітня, потрібно встановити ще майже 140 шаф. У ЦОДРі зазначають, що їхні фахівці щодня встановлюють 2-3 нові шафи резервного живлення, але темп роботи залежить від погодних умов – у січні вони були явно несприятливими.
Кияни просили перемкнути усі світлофори на “критичні” мережі – що відповіли у КМДА
Нагадаємо, Інформатор писав про те, що влітку, та й восени 2024 року кияни неодноразово складали петиції до Київради щодо необхідності забезпечити безперебійну роботу світлофорів. Аргумент цілком логічний – через відімкнення світлофорів вже сталося чимало аварій, і майже все літо Київ стояв у потужних заторах. А от спосіб кияни вигадали незвичний: перемкнути усі світлофори на лінії, що живлять критичну інфраструктуру.
Також ми розповідали, що відозва про енергонезалежність світлофорів досить швидко набрала необхідні 6 тисяч голосів. Але пропозиція убезпечити водіїв та пішоходів за допомогою саме переключення світлофорів на ті лінії, що забезпечують роботу критичної інфраструктури, отримала відмову з боку міської влади. Причини у КМДА перелічують такі: це дорого, обтяжливо, довго, та – класичне – “не все у нашій компетенції”.