У Києві зростає кількість автомобілів, інтенсивність руху і, як наслідок, статистика дорожньо-транспортних пригод. Зменшилася хіба що кількість аварій, скоєних з вини водіїв автобусів. Але головну роль у збільшенні трафіку відіграють не автобуси, а легковий транспорт, якого стає все більше.
Про зростання трафіку, зафіксованого у січні 2025-го на ключових напрямках вулично-дорожньої мережі Києва, повідомив Центр організації дорожнього руху. За результатами аналізу, проведеного на основі даних детекторів транспорту, виходить, що у порівнянні з січнем 2024 року трафік збільшився майже на 11%, тобто, на 28 тисяч автівок на добу. Тож, процес наближення до критичної відмітки перевантаження столичних доріг триває.
Щодо десяти основних напрямків дорожньої мережі Києва, легше стало лише в напрямку виїзду з вул. Митрополита Шептицького на Броварський проспект – тут у порівнянні з січнем 2024 року трафік зменшився на 6,6% за добу. При цьому у зворотному напрямку, на з`їзді з Броварського проспекту на вул. Шептицького інтенсивність транспорту зросла на рекордні 20,5%. Збільшився трафік і ще на семи основних перехрестях:
- на перехресті вул. Хрещатик – вул. Б. Хмельницького – на 16,2% за добу;
- на просп. В. Лобановського, 196 – на 14,3% за добу;
- на перехресті вул. О. Мудрака – вул. Підлісна – на 10,9% за добу;
- на перехресті вул. К. Малевича – вул. Лабораторна – на 10,1% за добу;
- на вул. Драгоманова, 44 – на 9,1% за добу;
- на просп. Берестейський – просп. Повітряних Сил – на 8% за добу;
- на перехресті вул. Білоруська – вул. Деревлянська – на 5,9% за добу.
І лише на проспекті Івасюка, 59 в інтенсивності руху за рік майже нічого не змінилося. Щодо загальної статистики ДТП, за даними ЦОДР, вона у 2024-му збільшилася на 12,3% у порівнянні з 2023-м. А у випадках з постраждалими та травмованими, як повідомляє спільнота “Пасажири Києва” з посиланням на Патрульну поліцію, зафіксовано 2167 випадків. І це найбільший показник з 2019 року.
Зросла і загальна кількість загиблих, і кількість травмованих дітей. З позитивного – не фіксуються ДТП з постраждалими через незадовільний стан доріг та вулиць. І зменшилась як кількість ДТП з постраждалими, що були скоєні через водіїв автобусів, так і кількість травмованих з цієї причини.
По яких днях тижня у Києві краще не сідати за кермо
Інформатор розповідав, що аналіз дат, коли відбуваються аварії, свідчить про те, що киянам треба бути максимально обережними щонайменше двічі на тиждень. Причому для водіїв найгірший день – це п’ятниця, підтверджує статистика, адже 16,5% аварій сталися в останній день робочого тижня. Що стосується ДТП із травмованими або загиблими, найчастіше це відбувається в середу – 16% від усіх ДТП, що призвели до ушкоджень водіїв, пасажирів та пішоходів. Щодо часу, то в будь-яких випадках “винуваті” вечірні години: найбільша кількість аварій спостерігається о 17-й годині, ДТП з тілесними ушкодженнями – о 19-й.
Також ми писали, що в Києві суттєво зменшилася кількість велосипедистів. На тлі попередньої тенденції зростання користування велосипедом під час карантину та першого року повномасштабної війни велотрафік впав майже на третину. Це пов’язують з меншою кількістю населення в місті через канікули та відпустки, зміною транспортної поведінки через повітряні тривоги та ремонти інфраструктури. Впливає на цей процес і збільшення кількості киян, які пересіли на електричні самокати, і збільшення автомобільного трафіку та небезпека на дорогах, яка тільки погіршується.