Старовинна станція швидкісного трамваю Києва чекає на відновлення та оновлення

“Київпастранс” планує провести реконструкцію однієї зі станцій швидкісного трамвая, яка є найстарішою зупинкою на маршруті. Актуальною є станція, що раніше називалася “Героїв Севастополя”, а з 2024 року отримала нову назву – Академіка Шалімова. Ця станція відкрилася 48 років тому. Інфраструктура станції частково визнана аварійною і потребує термінового оновлення.

КП “Київпастранс” оголосило тендер на розробку проєктної документації для капітального ремонту станції швидкісного трамвая “Академіка Шалімова”. Станція була зведена у 1977 році в рамках першої в СРСР лінії швидкісного трамвая, яка з’єднувала центр Києва з Борщагівкою. Під час радянської епохи вона носила назву “Героїв Севастополя” і заслуговувала на статус зразка інноваційного транспорту.

Станція обслуговує маршрути №1 та №3 і щодня має великий пасажиропотік з Відрадного і Борщагівки. Вона обладнана двома боковими платформами, з’єднаними підземним переходом, що веде до проспекту Любомира Гузара та вулиці Академіка Шалімова. У 2008 році станцію закрили разом із частиною лінії, і протягом двох років вона не функціонувала, отримавши в народі прізвисько “станція-привид”. Після реконструкції у 2010-му році вона знову відкрилася для пасажирів, проте частина інфраструктури залишилася в початковому стані ще з радянських часів.

Тепер “Київпастранс” має намір відновити аварійні бетонні сходи, модернізувати конструкції для безпеки пасажирів і зробити приміщення комфортнішим. Як йдеться в тендерних матеріалах, капітальний ремонт включатиме критично важливі елементи, які щоденно витримують навантаження тисяч людей. Ремонт охопить ділянку від вул. Старовокзальної до Великої Кільцевої дороги.

Очікувана вартість робіт складає близько 746 тисяч гривень. Завершити підготовку проєкту реконструкції планують до кінця 2025 року. Фінансування передбачено з міського бюджету в рамках програми розвитку Києва.

Новина про проведення ремонту збурила активну дискусію серед киян: в обговореннях на Facebook-сторінці Київської транспортної спільноти багато хто зрадів, що на платформі станції більше не буде небезпеки для пасажирів. Інші висловлюють скептицизм, акцентуючи увагу на тому, що сучасні технології вимагають частих ремонтів, а не довготривалої витривалості радянських конструкцій, із застереженням, що нова тактильна плитка може швидко зруйнуватися під впливом солі. Багато пасажирів справедливо бідкаються на існуючі навіси — сподіваються, що нове покриття даху буде суцільним і непрозорим, щоб перони більше не затоплювало дощем і снігом.

Як розпочали ремонт 130-річного вагона, а його молодший “брат” залишився під Подільським депо у Харкові

Нагадаємо, історичний ретро-трамвай – синій вагон з номером 1892 – був переданий на відновлення до Дарницького депо. Тоді з’явилася надія, що столиця нарешті не відставатиме від інших міст і отримає власний працюючий ретро-трамвай після більш ніж 10-річної перерви. Реконструкція у цехах Дарницького депо вже розпочалася.

Також згадували про ретротрамвай 1928 року, який тривалий час стояв біля Подільського трамвайного депо. На сьогодні він невпинно “зник”, оскільки його передали на відновлення до Харкова на початку 2022 року, всього за тиждень до початку військових дій в Україні. Вагон був переданий у “повній комплектації”: старий корпус і репліка рами, виготовлення якої вже розпочали у Києві з використанням оригінального візка.