Мешканці столиці вже другий день активно обговорюють у соцмережах після того, як один із київських пабліків виклав відео, зафіксоване очевидцем, на якому жінка демонструє зухвале паркування на Осокорках. На запису видно, як вона відтягує шини, якими хтось обгородив частину дороги, аби припаркувати своє авто. Відео з кабіни іншої машини знімає невідомий, який робить жінці зауваження і отримує у відповідь образи.
У дописі киянам роз’яснюють, що відео було знято на перехресті з круговим рухом, який призначено для розвороту великих автобусів. Але ситуація з паркуванням тут не є поодинокою: не всі водії дотримуються правил дорожнього руху, і це часто ускладнює розворот автобусів. Громадський транспорт змушений зупинятися й чекати, поки водій, що порушив правила, повернеться.
“Щоб виключити подібні епізоди, комунальні служби (або водії автобусів) розклали шини, перетворивши їх на маленькі клумби. Однак, як видно, з’являються такі панянки, яким недостатньо місця, і вони вважають за потрібне залишити автомобіль саме тут”, – зазначив автор відео.
Кияни висловили своє обурення, але так і не вирішили, “хто тут головне бидло”
На відео, по суті, звичайні кадри – за одну добу, якщо поставити таку мету, можна зафіксувати тисячі випадків неправомірного паркування. Проте, реакція киян під відео виявилася неочікувано активною – понад сотні коментарів, і більшість з них – різкі. Голоси розуму, які наголошували на необхідності регулювання паркування з боку влади, правил дорожнього руху та штрафів, потонули у морі обурених постів.
Кияни висловлюють обурення щодо жінки, що відтягує шини, щоб припаркуватися на кільці. Критика також звучить на адресу автора зйомки, чиє авто стоїть на проїжджій частині і заважає руху, поки він знімає поведінку жінки. Обурення також викликане тим, хто самовільно розклав шини на дорозі, адже це теж є порушенням.
Крім того, кияни висловлюють невдоволення ситуацією в місті: брак паркомісць, незаконна забудова та інші причини. І так далі – до безкінечності.
При цьому звання “бидла” постійно переходить з коментаря в коментар. Відразу зрозуміло, що термін “бидло” охоплює не лише головну героїню запису, а й автора відео, коментаторів, які підтримують водійку, тих, хто розклав шини, а також всіх, хто приїхав до Києва на своїх автомобілях. До цього додаються всі ті, хто виражає невдоволення ситуацією. Більш того, доброзичливі та ввічливі кияни, які вважають опонентів бидлом, закликають у коментарях до крайнощів: різати шини порушникам, підпалювати авто, або навіть застосовувати фізичну силу до головної героїні відео.
Хто винен: жінка, влада, відсутність паркувань чи забудовники?
Обговорення київських проблем стосується багатьох аспектів: недостатня реакція влади на сигнали громадян, самоуправство водіїв, брак паркомісць, незаконна забудова. Коментатори швидко впізнали місце дії: це розв’язка біля Славутичу. Місцеві з іронією зауважують, чому варто оплачувати паркування, якщо можна залишити авто на узбіччі. Але з інших коментарів стає зрозуміло, що платні паркування в мікрорайоні знайти не так просто: багато хто з місцевих зізнаються, що не знають, де розташовані найближчі стоянки.
“На відео видно дві платні паркування. Ваша відповідь прямо на екрані”, – відповідають їх опоненти.
Швидко спливла ще одна серйозна проблема не лише міста, але й всієї країни: відсутність поваги до правил, вільне їх трактування і відсутність контролю з боку тих, хто має забезпечувати їх виконання. Так, з’ясувалося, що за правилами дорожнього руху, жінка порушила їх, адже паркування в місцях, де автомобіль заважає проїзду інших, заборонено. Але неправі й ті, хто вирішив регулювати рух шинами.
“На проїзній частині забороняється розміщення предметів, що заважають проїзду транспортних засобів, за винятком оформлення дорожньо-транспортної пригоди; виконання робіт, пов’язаних із зайняттям проїзної частини; обмеження руху транспортних засобів у випадках, передбачених законодавством”, – прокоментували знавці правил.
В цій ситуації розгорнулась окрема дискусія. Деякі “експерти” намагалися переконати, що покришки, що відокремлюють проїжджу частину від узбіччя, за відсутності бордюра “не можуть бути предметами, що заважають руху”. Мовляв, рух не зупиняється за їх наявності, й скарг від водіїв, нібито, не було. На відміну від зупинки руху через припарковані авто.
“Колгоспнику, що значить “спеціально відгородили”? Чим відгородили? Хто це зробив, за якими нормативами? Для того й існують ПДР, знаки й розмітка, а не старі колеса, які можуть стати небезпечними в разі аварії. Жінка в своїх правах”, – звучали відповіді.
Маленький епізод висвітлив великі проблеми
Розумні кияни справедливо зазначили, що в таких ситуаціях потрібно викликати поліцію, щоб покарати “королів паркування”, які порушують закон. Паркування має регулюватись знаками, розміткою, чіткими правилами і великими штрафами, а не “за поняттями” окремих осіб.
Дехто вважає, що “жінка – егоїстка і порушниця”, бо створює перепони для автобусів, єдиного транспорту, що дістатися до деяких вулиць Осокорків. Інші обурюються: “Чому ви там поклали ті шини?” і вважають, що “прицепилися до дівчини, герої”. Якщо б шини пересунув водій-чоловік, автор відео, мабуть, не був би настільки зухвалим.
Дехто погоджується, що шини на дорозі – теж “трохи дичина”, але підкреслює, що їх поставили вже у безвихідній ситуації. Опоненти закликають “прив’язати штраф за екологічні порушення” до тих, хто розкидав шини, забруднюючи столицю.
“Закрили територію для паркування, що існувала там роками! Знесли стоянки біля метро! Весь район забудовано будівлями, які порушують всі норми, а ви ведете мову про водія, що зрушив шину. Пожалійте матеріал про незаконну забудову, чи важко?”, – висловлюють буквальні думки деякі місцеві.
Як Київ став антирейтером порушників паркування, і де у місті “біла пляма” на паркувальній карті
Нагадаємо, минулого тижня Інформатор повідомляв, що Київ очолив антирейтинг порушників паркування на місцях для людей з інвалідністю. Більше половини всіх зафіксованих в Україні випадків неправомірної стоянки на спеціально відведених місцях зареєстровано у столиці, і це пояснюється не лише кількістю автомобілів.
Також ми розповідали, що Київ втрачає пів мільйона гривень щомісяця, при цьому гроші лежать прямо під ногами, у середмісті столиці. Так вважають активісти, які виявили на карті платних паркувань Києва “білу пляму” у самому центрі – на вулиці Богдана Хмельницького.