Світло підтримки в темряві: як незрячі пасажири можуть скористатися супроводом у київському метро

Метрополітен є одним із найскладніших транспортних об’єктів для людей з обмеженим зором. Однак, значна частина успіху залежить від розвитку безбар’єрної інфраструктури та уваги з боку працівників метро. В даний час станції столичного метрополітену постепенно стають більш безпечними для маломобільних пасажирів завдяки новій навігації та послугам супроводу, що доступні на кожній станції.

З початку осені в Києві вже було організовано понад тисячу супроводів для пасажирів з обмеженими можливостями. Послуга є безкоштовною на всіх станціях метро, і її можна замовити за телефонами (044) 238-55-11 або 050-448-91-71. Працівники метрополітену просять дзвонити не менше ніж за годину до поїздки, щоб встигнути зустріти пасажира на станції виїзду.

Навіть у випадку спонтанного звернення, допомогу також надають, але може знадобитися деякий час для організації. Пасажири з порушеннями зору можуть звертатися до чергового або любого співробітника метро, і їх супроводять на протязі всієї подорожі: від входу на станцію до платформи, під час пересадок і при виході на поверхню. В рамках міського плану щодо створення безбар’єрного простору, на трьох центральних станціях – “Олімпійська”, “Палац спорту” та “Театральна” – наноситься нова тактильна навігація, роботи проводяться вночі, щоб не заважати пасажирам.

Індикатори створюються за технологією холодного пластику, що дозволяє встановлювати тактильні смуги швидко та без пошкодження гранітного покриття. Ця навігація сприяє людям з порушеннями зору в орієнтуванні в просторі та безпечному пересуванні. Її схема розроблялася у співпраці з громадськими організаціями, а після тестування за участю незрячих пасажирів була доопрацьована з урахуванням їх відгуків.

У Міжнародний день білої тростини, що відзначається щорічно 15 жовтня з метою привернення уваги до прав людей з обмеженими можливостями, столичний метрополітен відвідали представники українських організацій. Вони оцінили якість супроводження та роботу персоналу станцій, залишивши позитивні відгуки. За неофіційними даними, в Україні близько 100 тисяч людей мають значні порушення зору – Міжнародний день білої тростини спрямований на привернення уваги до прав цих людей та умов їхнього життя.

На станції Героїв Дніпра не пустили незрячого ветерана з собакою-поводирем

Нещодавно сталася ганебна ситуація на столичному метрополітені 17 вересня, коли ветерана, що втратив зір на фронті, не пропустили до метро через супровід собаки-поводиря. Це викликало обурення серед фахівців і виявило системні проблеми. Незважаючи на те, що входити в метро з собаками-поводирями офіційно дозволено, багато працівників не знають про це, і така ситуація є неприйнятною для столиці.

Крім того, незважаючи на зростання доходів у 2023–2025 роках, метрополітени в усіх українських містах, де є підземка, залишаються збитковими. Найгірша ситуація наразі у Київському метрополітені, який за минулий рік зазнав збитків майже на 3 млрд грн, а за перші шість місяців 2025 року вже перевищив негативні результати 2021 року.