Мешканці Святошина мріють про нову станцію на карті київського метро, яка мала б носити назву “Мрії”. І хоча будівництво підземки на Виноградарі їх не надто цікавить у зв’язку з власними проблемами з транспортом, вони активно бажають прокласти нову лінію до вулиці Мрії.
На сайті Київради з’явилася петиція, що закликає продовжити Святошинсько–Броварську лінію метро від станції “Академмістечко” до вулиці Мрії. У документі пропонується створити три нові станції: “Новобіличі”, “Берковці” та кінцеву “Мрії”. Автор ініціативи передбачає, що перша з них буде мілкого закладення, а решта – глибокими. Незважаючи на амбіційність проекту, протягом 10 днів петиція зібрала понад тисячу підписів із необхідних шести тисяч.
Дмитро Ревтюх, автор петиції, зазначає, що станція “Новобіличі” повинна з’явитися біля залізничної платформи з однойменною назвою. Це дозволить пасажирам пересідати на приміські електрички або швидко дістатися в навколишні квартали. Її планують зробити мілкою, з короткими ескалаторами, безпечними пішохідними переходами та прямим виходом до житлової забудови.
Друга станція – “Берковці” планується як глибока, розташована вздовж Великої Окружної, неподалік від торгових центрів Lavina Mall та “Епіцентр”. Автор ідеї вважає, що тут слід передбачити ліфти та довгі ескалатори для комфортного пересування пасажирів. Один із виходів повинен вести безпосередньо до торговельних об’єктів, а інший – до житлових масивів і пересадкових маршрутів наземного транспорту.
Кінцева станція “Мрії” розробляється як сучасний транспортний хаб для мешканців західних околиць. Вона має бути знаходитися на вулиці Мрії – раніше Туполєва, з виходами до житлових районів і автобусних зупинок. У проєкті відповідає також облаштування паркінгу типу “park&ride”, що дозволить пасажирам залишати свої авто і пересідати на метро.
Однак, втілення цієї концепції поки що залишається в сфері мрій. Наразі в Києві немає навіть ресурсів для завершення будівництва метро на Виноградар, яке триває вже декілька років. Одночасно міська влада планує залучити 68 млрд грн для будівництва нової Подільсько-Вигурівської лінії, яка з’єднає Троєщину з центром міста. Це масштабне фінансування малось обговорити на сесії Київради 25 вересня, але засідання було скасовано.
На Святошині триває вирубка дерев: знищено віковий дуб
Нещодавно стало відомо, що попередній проект капітального ремонту вулиці Святошинської у районі передбачає майже повну вирубку дерев, що ростуть уздовж проїжджої частини. Водночас планується розширити дорогу до 4 смуг руху. Головний аргумент КК “Київавтодор” на користь зрізання зелених насаджень – захист комунікацій, що проходять поряд із дорогою.
Також мешканці Святошинського району обурені діями КП “Київзеленбуд” через ліквідацію великого дуба. Це вікове дерево росло у сквері між спеціалізованою школою №96 і будівлею Європейського університету по вул. Тернопільській у Авіамістечку. Місцеві жителі, які намагалися захистити дерево, стверджують, що дуб був у доброму стані, а дії комунальників потребують перевірки з боку контролюючих органів.
