Таємниця нічних таксі у Києві: ломлять ціни вищі у 10 разів і користаються з військових паролів

У Києві під час комендантської години функціонують “підпільні” служби таксі. Вони мають значний попит, адже багатьом городянам потрібно переміщуватися містом з 00:00 до 05:00, а часто у них працюють діючі військові чи працівники державних органів. Цінники на їхні послуги можуть бути завищені в десять разів у порівнянні з тарифами звичайних таксі до комендантської години.

Ціни в 10 разів вищі за денні тарифи

Журналісти BIHUS.info розповіли про те, як функціонує ринок підпільних нічних таксі. Уночі по місту можуть пересуватися лише особи зі спеціальними перепустками — військові, медпрацівники, правоохоронці, співробітники критично важливої інфраструктури та державних органів. Тому не дивно, що легально замовити таксі у цей час неможливо.

Однак є альтернативи: у Telegram та Instagram можна знайти автомобіль, який доставить вас куди потрібно. Водій зможе доставити клієнтам що завгодно – від алкоголю до їжі чи сигарет. Звісно, такі послуги коштуватимуть в рази дорожче: тарифи можуть сягати десяти разів більше за звичайні.

Журналістка видання Олександра Федорко провела експеримент і дізналася, що переважно нічні водії — це військові. Вони мають перепустки для пересування у місті, а також володіють спеціальними паролями, які захищають їх від перевірок на блокпостах. Цікаво, що ці паролі потрапляють до адміністраторів Telegram-каналів, які відповідають за нічні перевезення.

Дехто з водіїв повідомив, що перепустку можна купити за 300-500 доларів. Однак, розслідувачка виявила, що це звичайна схема шахрайства. Документ виявився звичним посвідченням журналістів, а наявність “перепусток для преси” не надає права на нічні поїздки.

Висновки розслідувачів з BIHUS.info зрозумілі: попит створює пропозицію. Оскільки кияни потребують якось добиратися до нічних потягів чи до нічного ветеринара, ця послуга буде продовжувати існувати. Проте внаслідок відсутності регулювання ринок стає нелегальним, що призводить до збільшення цін. Ця ситуація триватиме до тих пір, поки залишаться люди, здатні обходити перевірки та блокпости.

Ткаченко планує легалізацію нічних таксі

Цікаво, що впродовж кількох годин після виходу розслідування BIHUS.info, на нього відреагував голова КМВА Тимур Ткаченко. Він, який боровся із нелегальними перевезеннями у Києві з зими 2025 року, обіцяв перевірити або навіть скасувати перепустки, видані у КМДА. Ткаченко визнав проблему: зазначив, що перепустки роздавалися безконтрольно, і він ініціював їх аудит.

“Невідомо, хто, кому і коли їх видав — це загроза і проблема, що залишилася КМВА. Для вирішення цієї ситуації КМВА вжила два заходи. Перше – я перепустки не видаю. Друге – цифровізація. Ми врахували досвід Вінницької ОВА, розробили техпроцеси і передали їх в ГІОЦ (Київ Цифровий) для реалізації”, – наголосив голова КМВА.

Водночас він обіцяє, що у військовій адміністрації буде змінено процедури надання дозволів на нічний рух Києвом. Це дозволить зовсім скасувати паперові перепустки. Однак він зауважив, що місто не виділяє кошти на розробку нових методів контролю за нічним рухом. Також КМВА вже проводить переговори з ключовими таксомоторними службами щодо створення правил легальної діяльності перевізників у нічний час, щоб задовольнити соціальні потреби.

5 тисяч гривень за поїздку з Центрального вокзалу на Борщагівку: нічні таксисти встановлюють невірні тарифи

Нагадаємо, що ще у квітні 2025 року Інформатор писав, що на Центральному залізничному вокзалі Києва за нічну поїздку до Борщагівки таксисти просили від 1,5 до 5 тисяч гривень. Вони обіцяли швидке перевезення, адже знають “усі явки та паролі” для проходження блокпостів. На такі ціни поскаржився військовий, який прибув до Києва нічним потягом.

А раніше, в середині лютого, ми повідомляли, що голова КМВА виявив ще одну потенційно корупційну сферу в Києві. Тоді Тимур Ткаченко звернув увагу на безконтрольну видачу перепусток для пересування містом під час комендантської години. За його словами, зафіксовані випадки використання таких дозволів, які видавалися заступниками Віталія Кличка.