У Київському метрополітені незабаром з’являться теплі куртки темно-синього та волошкового кольорів з напівкомбінезонами для працівників дев’яти технічних служб. Адже для стабільної роботи метрополітену важливо дбати не лише про технічне оснащення, а й про комфорт людей, які працюють у складних умовах. Перед зимовим сезоном понад 300 співробітників отримають утеплену зимову форму.
Метрополітен оголосив тендер у системі електронних торгів Prozorro на закупівлю 342 комплектів зимового спецодягу на більше ніж 803 тисячі гривень. Отже, в середньому одна утеплена форма — куртка з капюшоном і напівкомбінезон — обійдеться у 2,3 тисячі гривень, що доволі бюджетно в умовах сучасних цін на одяг.
Згідно з умовами тендеру, постачання триватиме до березня 2026 року, товар буде доставлятися партіями. Замовлення стосується дев’яти служб метрополітену, зокрема ескалаторної, колійної, тунельної, електромеханічної, сигналізаційної, електропостачання, рухомого складу, інформаційних технологій та зв’язку. Кожна служба отримає одяг з відповідними шевронами, а колір лишиться спільним — темно-синіми або волошковими.
Досить цікаво, що з усіх 342 комплектів тільки 19 призначено для жінок, що становить менше 6% від загальної кількості. Це ще раз підкреслює, що метро залишається в основному чоловічим середовищем праці. Утеплену форму переважно отримують технічні фахівці, які працюють на свіжому повітрі або на холоді — не йдеться про чергових на станціях чи прибиральниць. Однак поява навіть 19 жіночих комплектів свідчить про те, що поруч з чоловіками в технічних службах працюють і жінки.
За технічними характеристиками костюми мають двошарову структуру: зовнішня частина зроблена з тканини, в якій 53% бавовни та 47% поліестеру. Утеплення забезпечується легким та теплим синтепоном зі 100% поліефіру, що добре зберігає тепло та не вбирає вологу. Особлива увага приділяється підкладці: матеріал виготовляється з поліефірної тканини, а в зоні коміра — з флісу-антипілінгу. Цей м’який синтетичний матеріал оброблено спеціально, щоб запобігти появі “катишків”, також він зносостійкий, що важливо для щоденного використання в складних умовах.
Під час пошиття використовуються міцні та еластичні нитки. Весь одяг повинен бути новим, без дефектів, виготовленим не раніше 2025 року. Уся продукція зберігатиметься на основному складі Київського метрополітену на вулиці Вінстона Черчилля.
Їздиш, платиш – самі збитки: чому київське метро має найгірші показники дохідності по країні
Нагадаємо, раніше повідомлялося, що в Києві пропонують змінити назви кількох станцій метро та одного депо, щоб усунути топографічну плутанину. Деякі станції мають назви, що не відповідають їхньому дійсному географічному розташуванню. Наприклад, станцію метро “Берестейська” рекомендують перейменувати на ім’я історичної місцевості “Грушки”, де вона розташована, а назву “Дарниця” поки що відкласти, адже вона не перебуває в Дарницькому районі.
Також повідомлялося, що, незважаючи на збільшення доходів у 2023–2025 роках, метрополітени всіх українських міст залишаються в значних збитках. Проте найгірша ситуація спостерігається саме в Київському метрополітені, який минулого року зазнав збитків близько 3 мільярдів гривень, а в 2025-му лише за перші шість місяців перевищив погані результати 2021 року.