Тож хай не їздить ніхто: кияни тролять Кличка петиціями за його зупинку транспорту під час тривог

На сайті Київради 17 січня з’явилася петиція, присвячена улюбленій останнім часом темі – зупинці транспорту під час повітряної тривоги. Ймовірно, її створення можна розцінювати як реакцію на категоричну відмову Кличка припинити зупиняти місто, озвучену ним напередодні. Втім, від попередніх вимог вона відрізняється тролінгом високого рівня – її автор пропонує міському голові дієвий спосіб загнати киян в укриття, аби нарешті не турбуватися про їхню безпеку.

Як зазначає автор петиції Сергій Мазур, користуватися укриттями мають всі учасники дорожнього руху. А це не тільки пасажири метро, трамваїв та тролейбусів, яких виганяють з салонів тільки-но завиє вирена, а й водії усього можливого транспорту – від власних автівок до фур. Тож, і зупинятися потрібно всім – і справедливо, і безпечно, і міський голова спокійний, бо не доведеться ні за кого відповідати.

“Міська влада прийняла рішення зупиняти громадський транспорт, аргументуючи це тим, що під час повітряної тривоги люди мають бути в укриттях, таким чином нібито посилюючи турботу про киян та гостей міста. Вважаю ці міри недостатніми, оскільки водії персонального автотранспорту нехтують сигналом повітряної тривоги й продовжують рух, наражаючи себе на небезпеку. Щоб стимулювати усіх учасників дорожнього руху користуватись укриттями заради збереження їх життя та здоров’я, пропоную перемикати усі світлофори в місті Київ у режим червоного світла”, – аргументує автор петиції.

Оскільки петиція тільки з’явилася, голосів вона набрала поки лише 46. Але за 59 днів киян, що оцінять вигадку Сергія Мазура, цілком може вистачити, аби Кличку та посадовцям КМДА довелося розглядати її із серйозними обличчями. А раптом ідея сподобається, і вже у березні під час тривог зупинятимуться всі, у кого є хоча б якісь колеса.

Київ залишається єдиним містом в Україні, де під час тривог не працює громадський транспорт

Як повідомляв Інформатор, наземний комунальний транспорт у Києві зупиняється на час повітряної тривоги з 1 серпня 2022 року. Тоді це рішення прийняла Рада оборони Києва, колегіальний орган, що складається з трьох десятків посадовців. “Головну скрипку” у ньому відіграють міський голова Віталій Кличко та очільник КМВА – на момент прийняття рішення ним був Микола Жирнов, але коли 24 жовтня 2022-го його замінив Сергій Попко, він радо підтримав рішення про зупинку транспорту.

Станом на січень 2025 року, Київ є єдиним містом у країні, де під час тривог не працюють ані наземні ділянки метро, ані інший комунальний транспорт. Приватні маршрутки при цьому продовжують курсувати, “піднімаючи” надприбутки, оскільки саме на них пересідають пасажири з автобусів і трамваїв. Міська влада пояснювала це відсутністю важелів впливу на приватних перевізників – саме цей аргумент називав у інтерв’ю перший заступник міського голови Микола Поворозник наприкінці 2023 року.

Також ми писали, що новопризначений очільник КМВА Тимур Ткаченко повідомив перелік питань, які збирається виносити на найближче засідання Ради оборони Києва. Йдеться про найбільш наболіле питання для столиці – зупинку громадського транспорту під час повітряної тривоги. І саме це є одним з найбільших сподівань киян у зв’язку з призначенням Ткаченка. Цю ініціативу обговорюють у соцмережах, і на неї покладають надії як у депутатському корпусі (звісно, коли йдеться про опозиційну у Київраді “Слугу народу”) та громадському середовищі.

Джерело