Транспорт, що заряджає: у Броварах розробили тролейбус-повербанк

Компанія “Політехносервіс” з Броварів на Київщині, що займається виготовленням та інноваційним вдосконаленням тролейбусів, розробляє системи автономного ходу. Вони є незамінними для роботи елетротранспорту під час тривалих відключень електроенергії. До того ж, здатні не тільки забезпечити безперебійну роботу самого тролейбуса, а й перетворити його на джерело енергії для лікарні або школи.

Про нову інноваційну розробку “Політехносервіса” розповів директор команії Микола Кугут в інтерв’ю dev.ua. За його словами, тролейбус-повербанк – це одна з додаткових функцій системи автономного ходу. Компанія виготовляє тролейбуси з автономним ходом від акумуляторів, що дозволяє працювати без контактної мережі та наближає тролейбус до електробуса. А завдяки тому, що вони мають високовольтні батареї та перетворювачі електричного струму, можуть впродовж кількох годин використовуватися в якості “зарядних станцій” в критичних ситуаціях. Наприклад, за необхідності терміново заживити медичне обладнання чи забезпечити освітлення в лікарні.

Щодо системи автономного ходу, яка під час тривалих відключень забезпечує безперебійну роботу електротранспорту, ними облаштовані тролейбуси, що вже працюють у Вінниці, Чернівцях, Харкові, Миколаєві. Вона передбачає заряджання батареї, поки машина рухається під контактною мережею або ж її можна заряджати від звичайної мережевої розетки в 380 V. Коли мережа відсутня, тролейбус автоматично складає струмоприймачі та продовжує рух. 

“Пропорції такого руху 60% на 40%, де перше значення — це довжина маршруту під контактною мережею, друге — без неї. За таких умов батарея встигає зарядитися. Ми можемо корегувати цей показник під потреби міста і, думаю, можемо вийти на співвідношення 50/50%”, – повідомив Микола Кугут. 

Тож, наразі компанія обладнує тролейбуси автономним ходом, що дозволяє об’їжджати знеструмлені ділянки маршруту. І не простоювати, а працювати й у місцевості, де відсутня контактна мережа. І все це наближає тролейбус до характеристик електробуса – до ресі, у “Промтехносервісі” обіцяють найближчим часом представити власний електробус з пробігом на одному заряді від 220 до 300 км.

Чому тролейбусний парк Києва так в не оновився у 2024-му?

Як повідомляв Інформатор, КП “Київпастрансу” не вдалося цьогоріч оновити тролейбусний парк Києва. На 2024 рік покладалися сподівання щодо придбання сучасних моделей з низькою підлогою за кредитні кошти Європейського інвестиційного банку.  На початку літа вже втретє був оголошений тендер, який передбачав закупівлю вартістю 50 млн євро, до якої входили 12-метрові одиночні та 18-метрові двосекційні тролейбуси. Розкриття пропозицій вже відбулося,  але тепер Київ очікує погодження від банку та виділення необхідних коштів на придбання. Тобто до постачання нового транспорту ще чекати та чекати.

Також ми пимали, що КП “Київпастранс” оголосило тендер на закупівлю п’яти трамваїв з повноцінною низькою підлогою та Wi-Fi всередині вагона. Йдеться про вагони на 2 чи 3 секції, обладнані висувними пандусами та місцями для пасажирів на колісних кріслах. Очікувана вартість рухомого складу становить 493 млн грн, а пропрацювати транспорт має принаймні наступні 15 років. Трамваї мають отримати до кінця 2025 року.

Джерело