У четвер, 2 жовтня 2025 року, Київ знову пережив значні затори, а рух у метро був зупинений на кілька годин на “червоній” та “зеленій” лініях. Причиною цього стали повітряні тривоги, пов’язані із щитами, які літали над Ірпенем та Київським морем, а також декілька ДТП у стратегічно важливих місцях. Внаслідок цього половина міста опинилася в заторі з самого ранку, ціни на таксі різко зросли, а мешканці Києва знову почали скаржитися на проблеми з транспортом і заторами.
Чому Київ загруз у заторах
Затори охопили півміста близько 9-ї години ранку. Основними причинами були повітряна тривога та аварії у найбільш вразливих місцях: біля мосту Метро і на Воскресенському проспекті у напрямку станції метро “Дарниця”. В результаті аварії біля метромосту рух був заблокований в обох напрямах, а також спостерігалося традиційне повільне просування на Північному та Подільському мостах, де виникали серйозні затори.
“Не їде й міст Патона. Я провела у заторі 40 хвилин і навіть не доїхала до самого моста – врешті-решт розвернулася й повернулася додому, вирішила, що сьогодні всім доведеться працювати онлайн,” – розповіла киянка Анастасія, яка щодня їздить на правий берег разом з чоловіком.
У соцмережах жителі столиці почали скаржитися на переповнені автобуси та маршрутки. Ціни на таксі знову злетіли до небес – поїздка з Лівобережжя до центру коштувала понад 1200 грн, причому не кожен водій погоджувався їхати навіть за такі гроші. Загалом, непрацююче метро через тривогу призвело до абсолютного транспортного колапсу у Києві.
“Вже понад дві години у Києві тривога. Лівий берег знову відділений від правого – метро не працює, адже безпілотники літають над Київським водосховищем та Ірпінською агломерацією. Це не менше ніж 20 км від мосту Метро, і, звісно, така відстань не є безпечною,” – зазначив у дописі на Facebook виконавчий директор Центру економічної стратегії Гліб Вишлінський.
Альтернативне автобусне сполучення
Аналітик наголосив, що “Укрзалізниця” має свою систему визначення рівня реальної загрози з 2022 року, коли затримуються потяги. Запропонував аналогічну систему для КП “Київський метрополітен”, адже зупинки транспорту в столиці призводять до значних економічних втрат: кияни не доїжджають на роботу, водії проводять години у заторах.
“Київ забезпечує більше 10% ВВП країни, і ситуація може мати серйозний вплив, як від масштабної програми підтримки бізнесу,” – додав Вишлінський.
У коментарях транспортний фахівець Олександр Гречко пояснив, що ситуація з наземною частиною “червоної” лінії метро є дійсно небезпечною. Відомі випадки падіння уламків безпілотників на колії. У такому випадку, за його словами, немає безпечного місця для висадки пасажирів, а вести їх вздовж високовольтної контактної лінії є абсолютно недоцільно.
“Звісно, у таких ситуаціях потрібно відключати великі ділянки від напруги, що негативно вплине на тисячі пасажирів. Інше питання – забезпечити рух по Південному мосту “зеленої” гілки, це цілком реально,” – додав Гречко.
Альтернативним варіантом можна було б розробити автобусний маршрут для всіх наземних станцій на “червоній” лінії з зазначенням маршруту зі станції “Арсенальна”, найближчої підземної станції, щоб пасажири могли дістатися своїх справ. За інформацією від “Пасажирів Києва”, таку пропозицію подавали до КМВА, але поки результатів немає. І навіть таке тимчасове рішення не відповідає на питання, як можна перетнути київські мости, які в заторах під час подібних ситуацій.
Схожі колапси траплялися під час ушкодження метро
Нагадаємо, що подібний колапс у Києві трапився 6 червня 2025 року, коли нічна атака безпілотників пошкодила колії та кабелі між станціями “Дарниця” і “Лівобережна”. Містяни вже відчули наслідки – в соцмережах з’явилися скарги на кілометрові черги на маршрутки, кількість яких не зросла. А також зростали ціни на таксі.
Також минулого разу, внаслідок масованої атаки, відбулися зміни в русі міського транспорту. Зокрема, була пошкоджена наземна станція метро “Лук’янівська”, а також частково обмежено рух на “червоній” гілці. Зокрема, потяги не їздили на лівий берег, тому мешканці Дарницького та Дніпровського районів стояли у заторах. Також були перекриті деякі вулиці міста.
