Вперше за п’ять років в історії 10-річних підрахунків, що проводить Асоціація велосипедистів Києва, у столиці зменшився велотрафік. Найбільш суттєво – по буднях, на 28%, у вихідні велосипедистів на вулицях столиці стало на 17% менше у порівнянні з показниками 2022 року. Цей спад на тлі попереднього зростання пов’язують передусім із зовнішніми обставинами, яких чимало.
Про результати підрахунку у 2024 році повідомили у громадській організації “Асоціація велосипедистів Києва”. Тут зазначають, що це, звісно, не абсолютна кількість велосипедистів, а свідчення про тренди та динаміку використання велосипеда як транспорту. І вперше за останні п’ять років він “здає позиції”.
Щодо “внутрішніх трендів”, 57% користувачів велосипедів їздять по тротуарах, 31-37% — по дорозі й лише 6-12% — по велоінфраструктурі, адже її потрібно ще знайти. Кількість киян, які влітку 2024-го їздили велосипедом і у справах, і на прогулянки, була приблизно однакова. У вихідні в Києві стало трохи більше жінок на велосипедах, ніж у будній день, але у порівняння з чоловіками їх все одно набагато менше у будь-який день – 13-15% проти 87-85%.
Коментуючи результати 2024 року, голова Асоціації велосипедистів Києва Дарина Пирогова зазначила, що можливості для пересування на велосипеді зараз є значно ширшими і безпечнішими, ніж ще 10 років тому, не зважаючи на неідеальність Києва з точки зору дорожнього руху. Втім, чисельність велосипедистів на вулицях у певні години може залежати від багатьох факторів – від погоди до безпекової ситуації та зручності для пересування на тій чи іншій вулиці.
“Зниження в 2024 році кількості велосипедистів на вулицях Києва майже на третину порівняно з 2022 роком пов’язане з меншою кількістю населення в місті через канікули та відпустки, зміною транспортної поведінки через повітряні тривоги та ремонтами інфраструктури”, – повідомила Дарина Пирогова.
Впливає на цей процес і збільшення кількості киян, які пересіли на електричні самокати. І, як зазначають у коментарях кияни, збільшення автомобільного трафіку та небезпека на дорогах, яка тільки погіршується. І те, що значна кількість велосипедистів або служить у ЗСУ, або вже їздить на велосипедах по дорогах інших країн.
Маршрутки все частіше потрапляють у ДТП на Київщині та виїздах зі столиці
Нагадаємо, нещодавно Інформатор розповідав про значне ДТП за участі маршрутки у Київській області. Інцидент стався у листопаді, у ньому постраждали три автівки, однією з яких якраз був маршрутний мікроавтобус. Тоді постраждали дев’ятеро людей, серед них – 10-річна дитина, а кількох пасажирів довелося деблокувати із салону понівеченої автівки.
А вже на початку 2025 року у Голосіївському районі Києва 12 січня сталась масштабна ДТП за участі ще одного пасажирського автобусу. В результаті зіткнення мінівена та маршрутки загинули двоє людей. Причому людей з одного із транспортних засобів довелося вирізати за допомогою гідравлічного обладнання.