Основними покупцями й відвідувачами закладів громадського харчування стали дівчата й жінки. Це впливає й на формати кав’ярень чи ресторанів, що відкриваються у Києві (та й загалом у країні): стає більше пекарень, кондитерських та бістро з легкою кухнею. “Чоловічі” формати – пивні паби, м’ясні ресторани, натомість, тимчасово йдуть з ринку.
Про особливості українського, і вужче – київського ресторанного ринку розповіла днями керівниця компанії “Ресторанний консалтинг” Ольга Насонова на Facebook. За словами фахівчині, нині у кав’ярнях та ресторанах столиці буяє “жіноче царство”: саме дівчата, молоді й немолоді жінки стали основними відвідувачами й покупцями.
“Саме вони сидять в кав’ярнях зранку, в барах ввечері. Обідають, проводять ділові зустрічі. Тусять на ярмарках та фестивалях. Причину цього гендерного перекосу ми всі розуміємо”, – зауважила Ольга Насонова у дописі.
За словами рестораної критикеси, через війну та пов’язані з нею процеси більш прибутковими стали бізнеси, розраховані на жіночу аудиторію. У ресторанному бізнесі це – кондитерські, пекарні, бістро з легкою кухнею, сніданками на весь день, а також суші-бари, італійська кухня тощо.
“Великих порцій вже давно ніхто не робить – не з’їдають. А з алкоголю – продаються коктейлі, бо це красиво та смачно, вина, сидри та просекко (як же дівчині без бульбашок). Безалкогольні вина також в тренді, бо дівчат, що відмовляють від алкоголю, все більше”, – розповідає Насонова.
З тієї-таки причини у Києві стає все менше закладів із “чоловічими” форматами. З вулиць зникають бари та пивні паби, ресторани з традиційними українськими стравами (картопля й сало – не для дівчат), м’ясні ресторани. Серед тих, хто постраждав від тенденції – навіть грузинські заклади та шаурма, каже Насонова.
“Звісно, популярні заклади працюють, деякі навіть непогано. Але нові в чоловічому форматі майже не відкриваються: не вистачає відвідувачів”, – резюмувала фахівчиня.
На Поділ припливли смажені карасі, а на Берестейському проспекті відкрили харківський заклад “Япіко”
Нагадаємо, днями Інформатор писав про те, що у Києві на Подолі днями відкрили “українську класику” – пивну з карасями у фритюрі та живим пивом. Заклад розташований на вул. Хорива, і є другим з такою концепцією у столиці – його “прототип” вже деякий час працює на Райдужному масиві. Є в меню і інші рибні позиції, та навіть мідії – але саме карасі мають привернути увагу спраглих за річковою рибою киян.
Також ми розповідали, що у Києві вже офіційно відкрився перший столичний ресторан харківської мережі “Япіко”. Заклад працює на Берестейському проспект, 45, в меню – суші, роли, сети, понад 40 видів піци, класичні та суші-бургери. Протестувати улюблені страви можна вже зараз у ресторані, який працює в тестовому режимі, або замовивши доставку.