У КМДА виклали свою версію аварії в тунелі метро: кажуть, в усьому винні злочинні попередники

У КМДА відреагували на надання підозри одному з заступників директора Департаменту транспортної інфраструктури – Валентину Кульбако. Його керівник Руслан Кандибор отримав підозру раніше – 10 липня 2025 року. Прокурори вважають його винним у аварії, що сталася у грудні 2023 року в тунелі “синьої” лінії метро. Тим часом, затоплення тунелю між “Деміївською” та “Либідською” продовжує призводити до кримінальних наслідків: Кульбако став п’ятим підозрюваним, включаючи колишнього керівника столичної підземки – втікача Брагінського.

Департамент транспорту відреагував на вручення підозри заявою, в якій зазначили, що це не є доказом вини. Вони стверджують, що заступник Кандибора співпрацює зі слідством і наполягає на неупередженому розслідуванні. Дептранс повторює, що в аварії відповідальні не ті, хто мав дбати про стан тунелів і станцій, а ті, хто невдало спроектував і погано збудував.

“Висновки офіційної інженерно-технічної експертизи, надані правоохоронним органам, підтвердили: аварійна ситуація сталася через проектні помилки та недоліки в будівництві тунелю, що призвели до потрапляння ґрунтових вод”, – наголосили у Дептрансі, повторюючи те, що звучить регулярно.

Проте вони зазначили, що, незважаючи на аварію, метрополітен та міські служби діяли оперативно. Рух поїздів зупинили, організували дублюючі маршрути, почали аварійно-відновлювальні роботи. А також “посилили контроль за станом інфраструктури”, хоча це потрібно було робити значно раніше – до аварії.

Щодо Кульбако, якому виставили підозру, його обвинувачують у службовій недбалості, що призвела до тимчасового закриття ділянки метро у грудні 2023 року. Прокуратура відзначила, що він не контролював роботу підземки з питань, які належать до його компетенції, і не брав участі в організації робіт з усунення наслідків аварії. Згідно з даними слідства, його недогляд і відсутність контролю, зокрема, спричинили затоплення тунелю та збитки бюджету столиці на 164 млн грн.

Свою позицію публічно висловив також Валентин Кульбако. В ефірі телеканалу “Київ 24” він заявив про своє здивування підозрою, зазначивши, що на момент будівництва цієї частини синьої гілки не мав жодного стосунку до її проектування чи реалізації. Крім того, як стверджує Кульбако, тунель будувався поспіхом і в складних гідрогеологічних умовах.

Схожу аргументацію надав і Руслан Кандибор – начальник Кульбако й директор Департаменту, підозру якому оголосили в липні. Прокуратура звинувачує його у самоусуненні від розв’язання проблем у метро, підкреслюючи, що саме неналежна експлуатація та бездіяльність керівників транспортного департаменту й метрополітену дозволили ситуації досягти критичного масштабу. Окрім Кандибора і Кульбака, підозри у цій справі отримали колишній керівник метрополітену Віктор Брагінський, начальник служби колії, тунельних споруд та будівель, а також головний інженер підземки.

Від грудня 2023-го до вересня 2024-го: Київ провів без третини “синьої” лінії 9 місяців

Нагадаємо, рух поїздів у Києві через аварію в тунелі та значну кількість води між рейками на станціях синьої лінії зупинили 8 грудня 2023 року. Тоді кияни ще не підозрювали, що наступні 9 місяців їм доведеться витратити в постійних заторах, а міська влада намагатиметься перекласти відповідальність на “злощасних попередників” – тобто на проєктувальників і будівельників, що зводили тунелі й станції метрополітену.

А вже на початку вересня 2024 року новою ділянкою тунеля між станціями Либідською та Деміївською розпочали тестові поїзди. Перевіряли сигналізацію, систему безпеки руху поїздів, зв’язок і проводили обкатку потягів.