У КМДА вже не так впевнені, що метро на Виноградар поїде за 2,5 роки: бракує 14 мільярдів гривень

Будівництво метро на Виноградар після великої паузи відновилося у жовтні 2024 року, вже з новим підрядником. Тоді у КМДА сподівалися, що за умови належного фінансування компанія побудує нові станції за 30 місяців. Втім, минуло зовсім небагато часу, і надія, що мешканці Виноградаря поїдуть на метро у травні 2027-го, похитнулася.

Справа, звісно, у грошах, адже кошторис за 6 років збільшився на 8 млрд грн і наразі становить майже 14 млрд грн. Тож, власні обіцянки нарешті добудувати метро на Виноградар міська влада нині наче “приписує” комусь іншому і не робить ніяких ані категоричних, ані конкретних заяв. Так, директор Департаменту транспортної інфраструктури КМДА Руслан Кандибор в ефірі телеканалу “Київ 24” навіть дорікнув тим, хто піарився на будівництві та роками проголошував, що метро на Виноградар буде.

“Але треба розуміти, що це будівництво – то величезні кошти. По факту за 2,5 роки метро має бути добудовано – по календарному плану та графіку організації робіт. Але все залежатиме від фінансування. Компанія, яка зараз його будує, поки виконує роботи без авансу та за свої кошти. Але ж в них немає 12-14 мільярдів гривень, аби закінчити будівництво. Тож, від того, як буде наповнюватися міський бюджет, що вирішить депутатський корпус про виділення коштів, залежатимуть терміни будівництва метро на Виноградар. Розглядається варіант і з кредитним коштами, які б врятували ситуацію”, – повідомив Кандибор.

Тим часом, новий підрядник повідомив, що будівництво ведеться цілодобово та одночасно на кількох ділянках. Триває спорудження 42-метрового шахтного стовбура над тунелем глибокого закладення між станціями “Сирець” та “Мостицька”,  на майданчику з дворівневими тунелями “Мостицька” – “Проспект Правди”, де поїзди метро рухатимуться один над одним, триває армування та бетонування “підлоги” тунелю. І розпочато роботи на дільниці спорудження оборотного тупику  — частини кінцевої станції “Проспект Правди”, що призначена для обороту та нічного відстою поїздів метро. 

Як розвивалися події з будівництвом метро на Виноградар

Нагадаємо, Інформатор писав про рішення суду щодо розірвання договору між КП “Київський метрополітен” та АТ “Київметробудом” про продовження “зеленої” лінії метро на житловий масив “Виноградар”. Підрядник отримав понад 4 млрд грн та має відшкодувати збитки через затягування робіт. Метрополітен уклав з акціонерним товариством “Київметробуд” угоду про побудову гілки підземки 20 листопада 2018 року. Закінчити роботи мали 26 листопада 2021 року. Проте термін здачі об’єкту кожного разу продовжували.

Зрештою, з початком війни будівництво метро на житловий масив Виноградар завмерло. Новому підряднику, за словами головного інженера служби рухомого складу КП “Київський метрополітен” Олексія Іванчиа, доведеться не лише переробити проєкт, а й поповнити парк потягів. Для запуску метро потрібно буде ще 50 вагонів.

У грудні 2023 року Інформатор писав про те, що роботи зі спорудження лінії метрополітену на Виноградар призупинено: тоді вони не велися приблизно декілька місяців. На об’єкті вже було відсутнє деяке важливе обладнання. Про це стало відомо після того, як відомому київському дігеру, блогеру на прізвисько Kotofey вдалося потрапити у споруджений тунель між діючою станцією метро “Сирець” та майбутньою станцією “Мостицька”.

А вже в середині серпня 2024-го ми повідомляли про позицію директора Дептрансу КМДА Руслана Кандибора. Він повідомив: будівництво метро на Виноградар відновиться у жовтні 2024 року. Саме тоді, згідно з укладеним днями договором на продовження робіт, підрядник має узятися до будівництва. А от строк складе загалом 30 місяців.

Крмі того, у вересні 2024-го, виявилося, що  відновлення будівництва метро на Виноградар обійдеться на 8 млрд грн дорожче, ніж передбачалося. За інформацією  Держаудитслужби, кошторис за 6 останніх років збільшився на 8 млрд грн: з 5,9 до майже 14 млрд гривень. Плюс майже 70 млн грн підуть на коригування проєкту будівництва.

Джерело