Заблокування тролейбусів, трамваїв чи автобусів автомобілями має серйозно відображатися на фінансовому стані порушників. Ситуації з заторами у Києві через незадовільне паркування стали звичним явищем. Проте, якщо б “королі паркування” мусили компенсувати втрати, які завдають громадському транспорту, це могла б стати запорукою розв’язання проблеми, переконані активісти.
Олександр Гречко у Facebook-групі “Пасажири Києва” пропонує взяти приклад з Миколаєва. За його словами, там неможливо просто залишити автомобіль на проїзній частині і піти, ігноруючи зауваження. Заблокував рух – заплати. Як вважає активіст, Київ має запозичити цю практику.
“Водії, що блокує рух громадського транспорту, підлягають штрафуванню. Місто визначило суму простоя для тролейбусів і трамваїв. Якщо приватний автомобіль припарковано на габаритах тролейбуса чи трамвая, водієві виписується штраф. Це приблизно 1,5 тис. грн за годину”, – зазначає Гречко.
Сума сплачується безпосередньо підприємству. У випадку несплати транспортники можуть звернутися до суду. Активіст вважає це оптимальним методом для заохочення київських водіїв до правильного паркування.
“Не може бути так, що тебе легенько покритикують, а ти утечеш. Сплатиш за простій одного тролейбуса або десяти, і це обернеться в суму близько 10 тисяч”, – резюмує Гречко.
За словами активіста, такі ж штрафи стягуються в Миколаєві з водіїв, які стали причинами ДТП на трамвайних коліях або закрили рух громадського транспорту. У таких випадках комунальне підприємство виступає третьою стороною у ДТП і претендує на відшкодування збитків через простій свого транспорту.
Не мова про тисячі, а сотні: як “Київпастранс” рахує свої збитки від заторів
Транспортний активіст Дмитро Пилипенко навів дані, які свідчать про значно менші втрати КП “Київпастранс” від порушників паркування. Підприємство надало інформацію на запит киянина, демонструючи, як неправильне паркування впливає на роботу громадського транспорту на прикладі проспекту Шухевича, де курсують чотири автобусні та чотири тролейбусні маршрути.
Станом на 27 червня за невказаний період планувалося 412 тролейбусних та 470 автобусних рейсів. Реально виконано 384 та 419 рейсів відповідно. Через технічні несправності не відбулося сім тролейбусних та 13 автобусних рейсів, а внаслідок ускладнень руху було зірвано 21 тролейбусний та 34 автобусні рейси.
Відповідно до розрахунків “Київпастрансу”, за 21 невиконаний рейс тролейбусів бюджет втратив 11 941 гривню, або 568 гривень за рейс. Що стосується 34 автобусних рейсів, які не відбулися, це призвело до втрати 25 574 гривень, або 752 гривні за рейс. Як видно, суми від транспортників набагато менші, про тисячі гривень штрафів не йдеться.
Кроки мера колумбійської столиці для покращення паркування на Хрещатику
Не так давно Інформатор повідомляв, що для розвантаження Хрещатика та усунення автомобілів, припаркованих на тротуарах і пішохідних зонах ключову роль зіграв мер Боготи, Енріке Пеньялоса. Він, відвідавши Київ, надав міській владі цінні поради щодо покращення ситуації з паркуванням. Його методи, хоча й не завжди популярні, призвели до позитивних змін.
Також Інформатор зауважив, що в червні 2025 року водії-кияни сплатили понад 30 тисяч штрафів за неправомірне паркування. Кожну п’яту автомобіль, що порушив правила, відправили на штрафмайданчики, а загальна сума штрафів становила 12,6 мільйона гривень.