У Києві руйнується підземний перехід на станції метро Театральна: що робить підземка

КП “Київський метрополітен” оголосив тендер на обстеження підземного переходу на станції метро “Театральна”, що розташована на “червоній” гілці. Дослідження передбачають оцінку його технічного стану, обґрунтування причин виникнення дефектів, прогнозування та аналіз їхнього подальшого впливу на функціонування переходу. Пропозиції від потенційних підрядників приймаються до 21 листопада, аукціон призначено на 22 листопада.

Згідно з інформацією в тендерній документації, запланована вартість замовлених послуг складає 252 тис грн, провести дослідження потрібно до кінця 2025 року. В описі до тендерної документації зазначається, що замовлена послуга з обстеження переходу необхідна для виявлення дефектів та пошкоджень будівельних конструкцій, визначення причин виникнення пошкоджень та наслідків їхнього розвитку. А також для отримання рекомендацій щодо забезпечення надійності та безпеки під час подальшої експлуатації підземного переходу. І це викликає певне занепокоєння, адже щоденно переходом на Театральній користуються тисячі людей, що пов’язано і з місцем її розташування, і зі статусом другої за розміром станції для пересадки після вузла Хрещатик-Майдан. 

Проте обстеження зазначено як планове і передбачає низку досліджень. Підрядник має зробити попереднє оцінювання технічного стану конструкцій переходу та виявити серед них такі, що перебувають у невідповідному стані. Провести візуальне обстеження з фотофіксацією наявних пошкоджень та дефектів в конструкціях, а також визначити причини їх виникнення. Визначити міцність конструкцій, характеристик бетону та розповсюдження його корозії, виконати розрахунки на міцність та стійкість опір будівельних конструкцій, спрогнозувати динаміку зміни параметрів, що впливають на технічний стан переходу. І, звісно, надати висновки та рекомендації щодо його технічного стану, умови подальшої експлуатації та необхідність проведення робіт з ремонту.

На самі обстеження підряднику надається не більше 90 днів, у разі затягування процесу більше, ніж на місяць, метрополітен має право розірвати договір. А з підрядника додатково стягується штраф у розмірі 7% від вартості ненаданої послуги. За неякісно надану послугу передбачається ще більший штраф – 20% від її вартості.

Нова сигналізація та медосмотри з аналізами: що замовляла столична підземка

Як повідомляв Інформатор, київське метро обладнають новою сигналізацією за 24 млн грн. З цією метою був проведений тендер на реконструкцію системи автоматичної пожежної сигналізації з оснащенням системами протипожежного захисту ескалаторних комплексів деяких станцій. Нове обладнання буде встановлено на чотирьох станціях: Палац спорту, Звіринецька, Хрещатик та на Вокзальній. Вартість закупівлі – 24 млн 191 тис 152 грн. На цю суму для кожної із зазначених станцій метро планується придбати та встановити систему автоматичної пожежної сигналізації та автоматичну систему пожежогасіння.

Тако ми писали, що працівників метро у Києві перевірять на гепатит та сифіліс. Столична підземка уклала договір з міською лікарнею №6 щодо обов’язкового медичного огляду при прийомі на роботу та періодичних перевірок здоров’я тих, хто вже працює. Наприклад, при прийому на роботу треба здати загальний аналіз крові, кров на гепатит A та на рівень глюкози. Для тих, хто вже працює, дослідження на гепатит скасовується, до цього переліку додається огляд терапевтом та флюорографія. Це стосується адміністративного блоку метрополітену, електродепо та вагоно-ремонтної частини, працівників громадського харчування. А ті, хто працює або тільки збирається стати прибиральником рухомого складу та приміщень метрополітену, мають, крім іншого, здати кров на сифіліс. Гепатит A при цьому чогось нікого не цікавить.

Джерело