На головних вулицях Києва розпочався прокат електромопедів, керувати якими тепер можна тільки з водійським посвідченням. Це має на меті певну дисципліну серед користувачів та підвищення безпеки пішоходів, проте в столиці досі не врегульовано питання електросамокатів, і тепер ще й мопедів. Варто зазначити, що це вже друга спроба компанії вивести власний транспорт на київські вулиці.
Про оновлену стадію транспортного експерименту від компанії Зелектра повідомила ГО “Пасажири Києва”. Згадується, що наразі оператор публічного прокату самокатів та електровелосипедів реалізував пілотний проект. На вулицях столиці зараз доступно 50 таких засобів пересування, але їх кількість планують у майбутньому збільшити.
Як повідомляє “Хмарочос”, це вже друга спроба компанії запровадити прокат електромопедів; перша спроба відбулася в 2021 році, але не знайшла свого розвитку. Тоді у КМДА зазначили, що запуск відбувся без узгодження з міською адміністрацією. Крім того, залишалося невирішеним питання стоянки, оскільки оголошено, що мопеди не можуть залишатися на тротуарах, адже відповідно до правил дорожнього руху їх слід паркувати лише на муніципальних стоянках.
Сьогодні ж, щоб скористатися мопедом, потрібно мати будь-яке водійське посвідчення та підтвердити, що вам вже виповнилося 18 років. Це суттєва зміна порівняно з попередньою версією сервісу, при якій прав не вимагали. Додатково, зросла й максимальна швидкість: якщо три роки тому мопеди обмежувалися до 40 км/год, тепер їх максимальна швидкість – до 45 км/год.
Разом з новими правилами зросла й вартість послуг. Спочатку прокат коштує 65 грн, а кожна наступна хвилина – 6,5 грн. Це дорожче, ніж раніше встановлений тариф у 33 грн за старт і 4,40 грн за хвилину. На даний момент компанія попереджає, що ціни можуть зростати в подальшому.
Неясно, чи отримала Зелектра цей раз дозвіл від міської адміністрації. Проте громадська організація “Пасажири Києва” вказує на те, що питання паркування як і раніше залишається невирішеним: всі мопеди стоять на тротуарах, що може створювати ризики для пішоходів. Активісти вважають, що Київ вже має визначити спеціалізовані паркомісця для орендних мопедів, самокатів та велосипедів – не на тротуарах, а на проїзній частині.
Київрада працює над регулюванням електросамокатів: їх вважають реальною загрозою для пішоходів
У Київраді вважають, що правила використання електросамокатів і електровелосипедів мають бути переглянуті. Причина – хаотичне розміщення таких транспортних засобів на тротуарах, а також необхідність вироблення культури поведінки користувачів мікромобільного транспорту.
На зустрічі 12 травня за участю депутатів, представників КМДА, патрульної поліції та компаній-операторів прокату мікромобільного транспорту (електросамокатів і велосипедів) вирішено, що у столиці створять єдині правила паркування для всіх операторів ринку. Усі користувачі також повинні знати та розуміти правила використання. На зустрічі домовилися сформувати робочу групу, котра займеться новими правилами, після чого їх оформлять у проєкт рішення для розгляду Київрадою.
Також зазначимо, що з 5 червня у Києві введено обмеження на рух великовагового автотранспорту у денний час. За розпорядженням КМДА, заборонено рух транспортних засобів з загальною вагою понад 24 тонни та навантаженням на вісь більше 7 тонн. Контроль за дотриманням нового режиму забезпечуватиме патрульна поліція Києва. Обмеження діятимуть у дні та години, коли температура перевищуватиме +28 градусів.