У Києві запрацював чат-бот єОпора для допомоги постраждалим від російських атак

У Києві була створена єдина платформа підтримки для тих, хто постраждав від російських атак. У ситуації стресу люди часто не знають, куди звертатися та які кроки вжити для отримання потрібної допомоги. Новий сервіс розроблений за принципом “усе в одному місці” — від матеріальної до правової підтримки.

Про запуск чат-бота єОпора (@eopora_bot), що є пілотним проєктом для України та наразі функціонує лише в Києві, повідомив голова КМВА Тимур Ткаченко. Ця платформа має стати єдиним джерелом інформації про допомогу для мешканців столиці. Ткаченко анонсував ці плани ще в травні, і, нарешті, ідею реалізували та навіть розширили її функціонал.

У боті зібрані дані про державні та міські програми, зокрема “єВідновлення”, “Турбота. Назустріч киянам”, а також про допомогу від депутатів та міжнародних організацій. Там можна знайти інформацію про виплати, контакти, алгоритм дій у разі пошкодження майна, а також оперативні оновлення щодо розгортання штабів після атак. Крім того, зібрані контакти організацій, які надають правову та психологічну підтримку.

Окремий розділ у боті присвячено внутрішньо переміщеним особам. За словами Ткаченка, у Києві офіційно зареєстровано більш ніж 400 тисяч ВПО, тому місту потрібні доступні та гнучкі інструменти для інформування цієї категорії мешканців.

“Важливо бути добре поінформованим, мати під рукою необхідні інструменти. Під час лиха і на випередження. Наша подальша мета – упорядкувати цю підтримку, донести інформацію до максимальної кількості людей і зменшити бюрократію”, – зазначив голова КМВА.

Отже, у чат-боті можна знайти таку інформацію:

  • Фінансова допомога: дані про державні та міські програми (єВідновлення, “Турбота. Назустріч киянам”), виплати від депутатів та міжнародних організацій.
  • Інструкції: чіткий алгоритм дій у випадку пошкодження майна.
  • Оперативна інформація: адреси та контакти штабів допомоги, які розгортаються в районах після атак.
  • Підтримка: контакти організацій, що надають безкоштовну правову та психологічну допомогу.
  • Інформація для ВПО: окремий розділ з корисними довідками для переселенців.

Чат-бот єОпора – це перший етап реалізації ідеї, про яку Ткаченко говорив у весняний період. Тоді він наголошував, що кияни часто не знають, куди звертатися по допомогу, і анонсував створення платформи за принципом “усе в одному місці”. Втілення почали з Києва, але з перспективою поширення на всю країну. Сервіс став частиною платформи єОпора, що розробляється Міністерством розвитку громад та територій України.

Кияни, постраждалі від обстрілів, можуть отримати допомогу з чотирьох джерел одразу – деталі

Зазначимо, що Інформатор детально писав про те, на яку допомогу можуть розраховувати мешканці Києва, чиє житло зазнало руйнувань від російської атаки. Це стосується тих, хто або повністю втратив житло (воно стало непридатним для проживання), або потребує фінансової підтримки на відновлення вікон та дверей – саме ці елементи найчастіше пошкоджуються від вибухової хвилі в багатоквартирних будинках. Звертатись можна як до міста Києва, так і до окремих депутатів міськради, а також необхідно встановити застосунок “Дія” для отримання допомоги через нього.

Також ми повідомляли, що у 2025 році кияни, які стали на захист України, можуть отримати матеріальну допомогу від міста. Деякі її види, такі як виплати мобілізованим, мають відбірковий підхід та сплачуються лише тим, хто був мобілізований після 1 грудня 2023 року, що викликає обурення у багатьох киян. Проте, “часові обмеження” застосовуються й до інших категорій допомоги, наприклад, при отриманні поранень.