У Києві завершився будівництво шляхопроводу біля станції метро Дарниця – громадський транспорт відновить свою роботу 29 листопада.

28 листопада у Києві відновили рух по оновленому шляхопроводу, розташованому поблизу станції метро “Дарниця”. Підготовчі роботи розпочалися ще наприкінці 2024 року, а впродовж 2025-го кияни стикалися з серйозними транспортними незручностями через перебудову мосту. Хоча роботи триватимуть і у 2026-му, головне, що рух нарешті відновлено.

Про відкриття шляхопроводу на перетині вулиці Будівельників і Броварського проспекту 28 листопада оголосив міський голова Києва Віталій Кличко, який традиційно був присутній на відновленні руху. Він зазначив, що шляхопровід, побудований у 1963 році, не ремонтувався більше півстоліття. Проте тепер його експлуатаційний ресурс продовжено щонайменше на 30 років.

“Мостовики встановили опори, прогонові будови, ригелі, а також нове мостове полотно. Облаштовано нове асфальтобетонне покриття на самій споруді та підходах до неї. Оновлено комунікації, встановлено сучасне LED-освітлення, перильне та бар’єрне огородження, а також шумозахисні екрани. Запроваджено вело-пішохідні тротуари,” – зазначив Кличко.

Крім того, під час реконструкції була демонтувана опора шляхопроводу, що розташовувалася під спорудою на Броварському проспекті. Зараз вона винесена за межі проїзної частини, що має покращити пропускну здатність транспорту і зменшити аварійність.

З 28 листопада на оновленому мосту вже курсує тролейбус №29, а з 29 листопада повертаються маршрути №50 та 50к. Це знаменує повне відновлення громадського сполучення, яке було обмежене з лютого 2025 року. Тож не дивно, що відкриття шляхопроводу біля метро “Дарниця” стало дійсно довгоочікуваною подією.

Протягом дев’яти місяців кияни стикалися з значними складнощами у транспортному русі. Шляхопроводом рух було повністю закрито з 8 лютого, що змусило “Київпастранс” та приватних перевізників змінити десятки маршрутів. Під час цього діяли тимчасові тролейбуси 43-К, 29-К, 50-К, автобус №50-ТР, а також були змінені маршрути 55 і низка маршруток, зокрема 476, 504, 509 і 511. Зокрема, повернення маршруту №511 на постійний маршрут повідомили самі водії через оголошення, які з’явилися у салонах ще за день до відкриття.

Нагадаємо, капітальний ремонт цього об’єкта розпочався після визнання його аварійним. Стару конструкцію – залізобетонний трипрогоновий міст завдовжки 59,5 метра – демонтували повністю, щоб збільшити довжину і ширину. Натомість звели новий металевий двопрогоновий міст довжиною 77,5 метра і шириною 22,3 метра. Роботи виконувала компанія “Автомагістраль-Південь” на замовлення “Київавтодору”.

Станом на сьогодні на шляхопроводі вже покладено новий асфальт, нанесено розмітку, встановлені ліхтарі і огорожі, а також облаштовані широкі тротуари з тактильною плиткою та чорноземом для озеленення. Незабаром планують завершити ремонт підземного переходу і сходів зі сторони вулиці Андрія Малишка – ці роботи заплановані на 2026 рік. Тоді ж завершать і благоустрій навколишньої території.

Проєкт на мільярд: у Києві ремонтуватимуть ще один шляхопровід біля ст.м. “Чернігівська”

КК “Київавтодор” оголосила тендер на проведення капремонту шляхопроводу біля станції метро “Чернігівська” – одного з найважливіших транспортних вузлів лівого берега. Йдеться про розв’язку на перетині вулиці Миропільської з Броварським проспектом і Святошинсько-Броварською лінією метро. “Втомлений” шляхопровід, введений в експлуатацію в 1967 році, планують реанімувати за 987 млн грн.

Також повідомлялося, що у Києві ремонтують ще два значні шляхопроводи та надземний пішохідний перехід. Тендери на розробку проєктної документації для ремонту вже провів “Київавтошляхміст”. Сама лише робота архітекторів потягне з бюджету міста 7,6 млн грн. Проте мова йде про досить важливі для міста проєкти.